NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Opinie »
Nowy Temat Odpowiedz
Regulacja zaworow w hondzie.,
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:35  
Cytuj
Witam, moglby mi ktos polecic dobrego mechanika ktory dobrze ustawi mi luzy na zaworach w hondzie? Juz raz niby byly poprawiane lecz moim zdaniem dalej cos stuka. Jak ktos cos wie to niech pisze. Pozdrawiam.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:35  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 259
Dołączył: 25 Paź 2010r.
Skąd: Z miasta :P
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:44  
Cytuj
Jak rocznik poniżej 2000 to jedź do pks, tam dobrze to robią .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:46  
Cytuj
Rocznik 94, chodzi Ci o tą stacje szybkich napraw?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:49  
Cytuj
Ja co mam robić to robię u Kluka na Torowej w Nisku, pod wiaduktem na krajowej 19ce, koło torów i nie narzekam.

W hondach luz ustawia się średni co 40-60 tys. o ile dobrze pamiętam. Może też gościu ustawiał na ciepłym silniku, bo szybko, szybko a wartości luzu są przeważnie podawane dla zimnego silnika, rzadziej się podaje dodatkowo "na ciepło".

Wg mnie ciężko jest spaprać regulację luzu trzeba być po prostu niestarannym.
W 125p robiłem to sam i było git, nawet na wysokim biegu pod górkę z małą prędkością nie grały mi zawory.
tam była regulacja na szczelinomierz i kręcenie śrubą na dźwigience. W innych modelach samochodów z ręczną regulacją stosuje się tez dopasowywanie w szklanki "płytek" o różnych grubościach.

Tak czy inaczej jakiejś strasznej filozofii nie ma.
Jesli masz LPG to tym bardziej pilnuj luzu.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:53  
Cytuj
Mam lpg i robilem u Tabora, i oprocz zostawionych 130zl nic sie nie poprawilo : ( wiem ze to nie panewki bo panewki wala.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 19:59  
Cytuj
Tabor niby uchodzi za dobrego mechanika. Mniejsza z tym.
Ale doprecyzuj -
1. czy jest to typowe granie zaworów przy obciążonym na małych obr. silniku?, np. w trakcie wolnej jazdy pod górę na wysokim biegu z obr. poniżej 2000rpm?
2. czy masz v-teca?
3. czy to granie cichnie i znika wraz z obrotami?

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 20:01  
Cytuj
Silnik 1.3 d13b2 na zimnym wydaje mi sie we stukaja, a pozatym z wydechu strzela (wydaje mi sie ze to zawor wydechowy) zanika powyzej 2000rpm.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 20:15  
Cytuj
Jeśli Ci strzela z wydechu to prawdopodobnie masz do regulacji zapłon, ale...
1. ten silnik ma gaźnik - można go sprawdzić,

2. co z rozrządem, sprawdź czy jest pasek na swoim miejscu jeśli jest źle założony lub czasami może przeskoczyć o 1 ząbek - zawory nie spotkają się jeszcze z tłokiem ale fazy rozrządu masz już pop.....lone, rozrząd masz prosty SOHC - 1 wałek w głowicy,

3. strzela na LPG, na benzynie czy na obu paliwach?
4. skontroluj aparat zapłonowy 9kopułka, palec, itd. (jeszcze nie było wtedy w hondach zapłonu bezrozdzielaczowego)

Ja bym zaczął w kolejności
1. sprawdzenie rozrządu
2. zawory
3. zapłon
4 gaźnik/inst.lpg

P.S.
Jeśli zawory Ci grają na wolnych obrotach na zimnym silniku a w miarę rozgrzewania go stukanie cichnie, to jest to normalny objaw i nie tylko w hondach - luz jest ustawiony na zimnym silniku po to aby na ciepło po wydłużeniu się zaworu zniknął.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 20:20  
Cytuj
Rozrzad robiony byl miesiac temu u Pana Tabora, strzela na lpg i bp. Podjade do tego pksu i sie dowiem co i jak. Zawsze mozna sprawdzic, moze akurat cos wyjdzie.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 20:53  
Cytuj
Wiele wskazuje na zapłon, chyba trochę spóźniony.

Jak zrobisz co trzeba to się pochwal co było nie tak.umiech

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 259
Dołączył: 25 Paź 2010r.
Skąd: Z miasta :P
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 21:22  
Cytuj
Tak chodzi o stacje szybkich napraw . Najlepiej żeby robił ci to Saja lub Ostrowski .
Ja bym się jeszcze zastanowił czy nie masz przypadkiem opalonych gniazd zaworowych i zawory są nieszczelne .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 6 Gru 2011r. 21:41  
Cytuj
CYTAT

Ja bym się jeszcze zastanowił czy nie masz przypadkiem opalonych gniazd zaworowych i zawory są nieszczelne .


Zdarza się czasami w niektórych autach po dłuższym przebiegu na lpg, jak się nie pilnuje luzu zaworowego i zawór na ciepłym silniku się nie domyka - strumień spalającej się mieszanki powoli trawi gniazdo.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 7 Gru 2011r. 11:34  
Cytuj
Jak będziesz robił ewentualnie zapłon to zwróć uwagę czy pod kopułką nie zbiera się miedzianopodobny nalot - taki w postaci kurzu, pyłu bo wtedy można pomyślec o wymianie łożysk aparatu zapłonowego.
Ale te głupie łożyska nie są tanie, przynajmniej w civiku 4gen. w 5gen. może być podobnie.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 7 Gru 2011r. 11:49  
Cytuj
Kolego pominałes kilka szczegółów.

Luzy ustawione prawidłowo, klekotania nie słychać. Auto ma spory przebiehg na lpg. U ciebie problemem jest gaźnik o czym wiesz i to że nikt nie chce go ruszyć do naprawy - proponuje regeneracje to nie będzie lał paliwa. A kolegów nie słuchaj bo nie mają racji z tym że to zawory.

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 7 Gru 2011r. 12:29  
Cytuj
Jacek85, wspomniałem wcześniej o gaźniku bo wiem, że ludzie go często zaniedbują (regulacja), robią to praktycznie w ostateczności.
Ja w 125p regulowałem (na analizatorze) na wiosnę jak już było ok 20 lub więcej stopni i na początku zimy jak było koło zera i mniej. Na pewno wiesz o co chodzi i dlaczego.

Nie wiem jak to wygląda w takiej Hondzie ale zasada ta sama.

Gaźnik ma swoje zalety ale ja tego rozwiązania nigdy nie lubiłem z różnych względów.

p.s.
Borus 992 pisze, że tak samo dzieje się na benzynie jak i na gazie. No to nie wiem na ile dokłada się do tego gaźnik?umiech

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 43
Dołączył: 28 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 15 Gru 2011r. 17:42  
Cytuj
Czytam te wypociny i szczęka mi opada skąd takie info ludziska biorą?- strzelanie w rure to nie przyczyna zaworów czy tez gaźnika a raczej stawiałbym na przewody w/n lub świecegood

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 112
Dołączył: 17 Paź 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 15 Gru 2011r. 19:18  
Cytuj
Witam, podjechalem do pksu jak radzil jeden z kolegow i po sprawdzeniu zaworow okazalo sie ze luzy na zaworach wydechowych sa bardzo male. Po ustawieniu ich nie ma juz strzelania tak jak bylo wczesniej, jest lekki klekot na zimnym silniku, natomiast na cieplym zanika. Temat uwazam za zakmniety. Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Opinie »