Posty: 474
Dołączył: 26 Kwie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT To nie doświadczenie odkrywa przed nami tajemnice - to nauka. Doświadczenie naukę weryfikuje. zapodaj szanowny "zarządzie" statystyki dotyczące wypadków spowodowanych odkręceniem, zerwaniem itd. śrub wywołane dokręceniem nieodpowiednim momentem. bo mam wrażenie że zależy Ci tylko na biciu piany w tym temacie. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
asiektoja - ale o czym mówisz ?
Tylko o rozbieralności połączenia ? To nie jest priorytet. To raz. A dwa piastę się czyści, śruby się czyści, otwory się czyści, używa się smaru. |
|
Posty: 22
Dołączył: 22 Sie 2007r. Skąd: Rozwadów Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
To ty koła wymieniasz chyba cały dzionek ?
|
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT zapodaj szanowny "zarządzie" statystyki dotyczące wypadków spowodowanych odkręceniem, zerwaniem itd. śrub wywołane dokręceniem nieodpowiednim momentem. Niestety nie mam takich danych. Skala problemu jest ogromna. Tylko na tym forum w tym temacie - i kilku podobnych znalazły się osoby, które miały styczność z urwaną śrubą. Jeśli mało - google. Proszę wpisać frazy "odkręciło się koło" "urwało się koło". Każde forum motoryzacyjne takie przypadki opisuje. Prócz ukrytych wad materiałowych (przy obecnej technologii wydaje się to być pomijalne) i niepoprawnego dokręcenia nie znam innych realnych przesłanek usprawiedliwiających zerwanie się śruby w kole. |
|
Posty: 2857
Dołączył: 17 Maja 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
panowie specjalisci powiedzcie mi czy 22 mm na oponie zimowej to sporo ? poza oklamywaniem licznika wlasciwosci jezde sie zmieniaja ? bo se troche zle kupilem ;p
iPhone 6 64GB Gold nowka sztuka w zafoliowanym pudelku, cena 2700 do negocjacji- wiadomosc pw |
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Już wcześniej wspomniałem jak ojcu w corolli przeciągnęli szpilki pneumatykim.
Po zakupie nowych oryginalnych można było gołym okiem zobaczyć przeciągnięcie wzdłużne w granicach min. 1 mm. Niby to wbrew pozorom nie dużo ale dla mnie jest to wartość przerażająca. Wyszło dopiero przy złapanej gumie jak chciał dokrecić koło fabrycznym kluczem i bez nadmiernej siły poszła nakrętka na szpilce "za daleko". musiał wymienić 8 szt. na przodzie. "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT panowie specjalisci powiedzcie mi czy 22 mm na oponie zimowej to sporo ? poza oklamywaniem licznika wlasciwosci jezde sie zmieniaja ? bo se troche zle kupilem ;p Rozumiem, ze chodzi o średnicę. Na necie masz kalkulatory opon i felg. Dopuszcza się 2% odchylenia w dól i w górę od fabrycznego rozmiaru. Moj ulubiony: http://www.opony(...)ki-opon/ "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 474
Dołączył: 26 Kwie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT CYTAT zapodaj szanowny \"zarządzie\" statystyki dotyczące wypadków spowodowanych odkręceniem, zerwaniem itd. śrub wywołane dokręceniem nieodpowiednim momentem. Niestety nie mam takich danych. Skala problemu jest ogromna. Tylko na tym forum w tym temacie - i kilku podobnych znalazły się osoby, które miały styczność z urwaną śrubą. Jeśli mało - google. Proszę wpisać frazy \"odkręciło się koło\" \"urwało się koło\". Każde forum motoryzacyjne takie przypadki opisuje. Prócz ukrytych wad materiałowych (przy obecnej technologii wydaje się to być pomijalne) i niepoprawnego dokręcenia nie znam innych realnych przesłanek usprawiedliwiających zerwanie się śruby w kole. chyba sam nie nie sprawdzałeś, więc wpisz w google frazę "odkręciło się koło" i policz. Na 10 stron wyszukiwania ile jest wątków o odkręconym kole. na koniec 2010 zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych było 17,2 mln, niech z tego tylko połowa czyli ~8,6 dwa razy w roku (po sezonie zimowym i po letnim) zmieni koła/opony. i Ty mówisz o ogromnej skali problemu? czyli jakiej? 10%?? czyli 860 tyś aut ulega wypadkom spowodowanym przez brak lub nieodpowiednie dokręcenie kluczem dyn. ?? masz coś z głową???? |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
22 mm to dużo. Zależy jaki masz wózek. Komputer dostaje niewłaściwe dane o szybkości pojazdu co ma wpływ na działanie wszystkich systemów bezpieczeństwa. Musisz zmienić opony lub pojechać do serwisu i przeprogramować kom.
poz. |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT chyba sam nie nie sprawdzałeś, więc wpisz w google frazę "odkręciło się koło" i policz. Na 10 stron wyszukiwania ile jest wątków o odkręconym kole. na koniec 2010 zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych było 17,2 mln, niech z tego tylko połowa czyli ~8,6 dwa razy w roku (po sezonie zimowym i po letnim) zmieni koła/opony. i Ty mówisz o ogromnej skali problemu? czyli jakiej? 10%?? czyli 860 tyś aut ulega wypadkom spowodowanym przez brak lub nieodpowiednie dokręcenie kluczem dyn. ?? masz coś z głową???? Każde. Nawet jedno uratowane życie to jest dla mnie dużo. Nie życzę , by kolejną osobą - nawet tą jedną na 40 milionów była Twoja, lub ktoś Tobie bliski. |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
W temacie zerwanych śrub. U nas w serwisie zrywamy kilka śrub w roku. Przyczyn jest tyle ile tutaj tematów. SM podam Ci jeszcze kilka powodów, przeładowane samochody, nie stosowanie smarów, nie czyszczenie śrub przed ich wkręceniem, wkręcenie brudnych-zapiaszczonych śrub - nakrętek przy zmianie koła na ulicy. Później jedziesz do dobrego serwisu, urywają śrubę /nakrętkę/ opinie masz wyrobioną. Dodaj do tego obrobione śruby nakretki na zewnątrz, bo jeszcze sezon objadę. itd
poz |
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ifeelgood u mnie fabryczny rozmiar to 205/55R15 poprzedni własciciel jeździł na 195/65R15.
Efekt - 28mm czyli 4,4% były większe te nieoryginalne co przekladało się na nieco gorsze prowadzenie w zakrętach i... auto było ociupinkę słabsze ze względu na "dłuższe przełożenie" zafundowane przez koła o większej średnicy. Po załozeniu oryginałów nastąpiła poprawa prowadzenia i nieznaczna dynamiki. Ponadto te większe przy max skręceniu kół delikatnie obcierały o nadkola czego nie robią szersze oryginały o odpowiedniej średnicy. "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
Kosmal
Zamiennikiem na zimę 205/55r15 jest 195/60R15. A w zakrętach odpowiedzialność bierze jej twardość. To co pisze za rozmiarem np 82T czyli klasa jej szybkości poz |
|
Posty: 474
Dołączył: 26 Kwie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT CYTAT chyba sam nie nie sprawdzałeś, więc wpisz w google frazę \"odkręciło się koło\" i policz. Na 10 stron wyszukiwania ile jest wątków o odkręconym kole. na koniec 2010 zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych było 17,2 mln, niech z tego tylko połowa czyli ~8,6 dwa razy w roku (po sezonie zimowym i po letnim) zmieni koła/opony. i Ty mówisz o ogromnej skali problemu? czyli jakiej? 10%?? czyli 860 tyś aut ulega wypadkom spowodowanym przez brak lub nieodpowiednie dokręcenie kluczem dyn. ?? masz coś z głową???? Każde. Nawet jedno uratowane życie to jest dla mnie dużo. Nie życzę , by kolejną osobą - nawet tą jedną na 40 milionów była Twoja, lub ktoś Tobie bliski. odnieś się do moich pytań. a o moje zdrowie i życie zadbam sam. a jak nie zadbam to odpowiedzialność też będzie moja. do tematu wracając jeszcze. @ cor77 czy zalecacie po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach od przykręcenia kół ich kontrolę ? samodzielnie lub w w zakładzie. ??? PS. masz PW cor77 |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT SM podam Ci jeszcze kilka powodów, przeładowane samochody, nie stosowanie smarów, nie czyszczenie śrub przed ich wkręceniem, wkręcenie brudnych-zapiaszczonych śrub - nakrętek przy zmianie koła na ulicy. Później jedziesz do dobrego serwisu, urywają śrubę /nakrętkę/ opinie masz wyrobioną. Dodaj do tego obrobione śruby nakretki na zewnątrz, bo jeszcze sezon objadę. itd Rozumiem, że oczyszczasz śrubę, gwint, smarujesz śrubę przed wkręceniem ? Jeśli to chciałeś powiedzieć - chylę czoła. Dorzuć jeszcze dokręcanie odpowiednie - i będzie to serwis nr jeden. Będę chwalić i polecać. Dam darmową reklamę na stronie Ciekawe, że z zerwanymi śrubami spotykamy się tak często po wyjeździe z serwisu. |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
W samochodach dostawczych i ciężarowych jest to obowiązkowe, po 300 - 500 km. Jeżeli wozisz jakieś ładunki przekraczające masę pojazdu lub na jej granicy to musisz to robić nie tylko po przejechaniu 500 km ale sprawdzać co jakiś czas. Koła mocno się przegrzewają i mogą się same odkręcać.
poz |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Zostańmy jednak przy samochodach osobowych, to ich jest najwięcej, to na nich żerują gwałciciele mechaniki. Ponawiam pytanie.
Z "ciężarówkami" może być lepiej - i jest to uzasadnione. Wystarczy spojrzeć ile jest warsztatów "obsługujących" "ciężarówki". |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
W samochodach dostawczych i ciężarowych jest to obowiązkowe, po 300 - 500 km. Jeżeli wozisz jakieś ładunki przekraczające masę pojazdu lub na jej granicy to musisz to robić nie tylko po przejechaniu 500 km ale sprawdzać co jakiś czas. Koła mocno się przegrzewają i mogą się same odkręcać.
poz |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Kosmal Zamiennikiem na zimę 205/55r15 jest 195/60R15. A w zakrętach odpowiedzialność bierze jej twardość. To co pisze za rozmiarem np 82T czyli klasa jej szybkości poz I takie właśnie mam zimówki(rozmiar). Indeks nośności 88, szybkości H. "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
SM
Obsługujemy sam. ciężarowe, wielkie gabaryty, kombajny, taczki, motocykle, przemysł, wózki, rowery. SM co ci napisać jeszcze abyś miał pożywkę. Sam. ciężarowe obsługujemy od lat. Czy to znaczy że ciężarówkę robimy lepiej a osobowe i inne gorzej. Zaczynam wątpić w Twoje dobre intencję. Chłopcy mają stosowne certyfikaty zdobyte na wielu szkoleniach w kraju, olbrzymią wiedzę praktyczną i teoretyczną. U nas jest dobrze. Zapraszam poz. |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
Kosmal
Jeśli masz auto klasy średniej a producent nie zalecił wybranej marki opon, nie powinieneś mieć problemu z tymi gumkami. poz |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Zadałem pytanie konkretne:
CYTAT Rozumiem, że oczyszczasz śrubę, gwint, smarujesz śrubę przed wkręceniem ? Odpowiedziałeś wymijająco, że w ciężarówkach ... A osobówki ? CYTAT Chłopcy mają stosowne certyfikaty zdobyte na wielu szkoleniach w kraju, olbrzymią wiedzę praktyczną i teoretyczną. I dzięki tym certyfikatom nie używają narzędzi do kontroli momentu dokręcania, bo robią to 20 lat i mają w ręce dynamometr. Ale ogólnie jest dobrze P.S. Ktoś się kiedyś powinien wkurzyć i po dokręceniu pistoletem zawiadomić policję z art 160 kk Było by ciekawie |
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Lato 205/55R15 indeks V-240km/h FALKEN ZIEX 512 i jest git.
Zima 195/60R15 indeks H-210km/h HANKOOK W310 ICEPT EVO też git Oba rozmiary zalecane przez producenta - tabliczka wewn. na klapce wlewu paliwa na zimę zaleca/dopuszcza producent 185/65R15 ale to samochód z 97 roku kiedy to jeszcze praktykowało się węższe gumy na zimę. A poza tym V70 2.0T na 195ach ma delikatnie mówiąc - delikatne problemy z trakcją na mokrym więc 185 sobie odpuściłem. Zresztą jakby taka opona wyglądała na 6,5 calowej feldze, jak koło w taczce? "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
W osobówkach, jeśli czytałeś mój poprzedni post
"Jeżeli wozisz jakieś ładunki przekraczające masę pojazdu lub na jej granicy to musisz to robić nie tylko po przejechaniu 500 km ale sprawdzać co jakiś czas. Koła mocno się przegrzewają i mogą się same odkręcać." dotyczy to każdego samochodu również osobowego. Do różnych celów ludzie używają sam. osobowych, kombi. Ciesze się, że doceniasz naszą fachowość. Ogólnie jest najlepiej. Ale jak ktoś wcześniej napisał zapraszałem już Cię kilka razy, brak odwagi aby przyjechać i się przedstawić. Ale mimo wszystko bardzo dziękuje po 3 godzinach za docenienie. |
|