NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »
Nowy Temat Odpowiedz
Mieszkanie TBS,
Posty: 331
Dołączył: 11 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Sty 2012r. 20:12  
Cytuj
Witam, mam pytanie odnośnie najnowszych przepisów dotyczących mieszkań TBS. Nie znam się na tym za bardzo i nie moge znalesc dokladnych inf, a od dzis zaczalem sie tym ineresowac. jakie sa zasady przy Kupna mieszkania w systemie TBS od kogos kto tam wczesniej mieszkal a nie bezposrednio od Najmcy bloku?

wiem ze kiedys bylo tak:

"Pierwszą i najważniejszą różnicą między mieszkaniami spółdzielczymi a TBS-ami to fakt, że TBS-ów nie można wykupić, a więc takie mieszkanie nigdy nie stanie się twoją własnością, a więc nigdy nie będziesz miał prawa do jego sprzedaży. Jedyne, na co możesz liczyć to na wymianę mieszkania jednak wymiana ta dotyczy wyłącznie mieszkań podlegających systemowi TBS. Można natomiast zapisać mieszkanie, jednak i tu jest haczyk. Z racji tego, że jak już sobie powiedzieliśmy, mieszkania te nie są własnościowe, można jedynie dziedziczyć prawo najmu takiego mieszkania"

jak to jest teraz? Czy można wykupić prawo własności i odpsprzedac mieszaknie dalej? czy dalej nie można mieć prawa własności tylko trzeba "odsprzedawać" prawo najmu?

przykładzik:

Oferujemy mieszkanie na Małym Płaszowie w systemie TBS o powierzchni 46,3m2. Dwa pokojowe (20m2, 9m2) z osobną kuchnią (8m2), lazienka z wanną, duży balkon. Czynsz administracyjny 460zł w tym woda i ogrzewanie + prąd. Wystawa okien północny -zachód. Blok budowany w 2003 roku. W bloku brak gazu. Dodatkowo płatna kaucja do TBS -12 miesięczna. blok z 2003 roku, mieszkanie za 150 000 zl, typ ofery: na sprzedaż