Posty: 1530
Dołączył: 16 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT CYTAT 90 KM na nasze drogi jest wystarczające, co z tego że autko ma duży moment obrotowy, dużo koni - nie ma zabardzo gdzie tego skosztować. Mamy kiepskie i wąskie drogi, Jechanie z prędkością 160 - 180 km/h między małymi miejscowościami, daje jasną opinie o kierowcy i o tym czego mu brakuje. Błędne myślenie wielu ludzi na temat mocy, pojemnosci i mom. obr. Moim zdaniem wysokie wartości wymienionych parametrów nie służą wbrew opini większości do szybkiej jazdy. Masa ludzi myśli, ze jak ktoś kupuje auto o dużej liczbie KM to znaczy, że chce jeździć po wsiach 200km/h. To jest błędne myślenie. Ważne jest przyspieszenie i wyższa kultura rozwijania mocy i momentu przez silnik. Dla mnie ważniejsze jest przyspieszenie niż prędkość max, która jest tylko potencjalnym żadko wykorzystywanym parametrem samochodu, nawet w sporcie. Przecież amerykanie przy swoich dość ostrych ograniczeniach prędkości nie stosują silników 1.2 70-100KM tylko standadem jest 6-8 cyl i niewygórowana moc w przedziale 250-350 KM z poj. 3,5-6l. Kto miał przyjemność prowadzenia samochodu o dużej poj. i sporej choć nie na siłę wyciśnietej mocy ten wie, że cała przyjemnośc z jazdy nie tkwi w prędkosci tylko w zupełnie czym innym Kosmal teoria jedno a praktyka drugie. Odniosłem się do polskich dróg. Ile widzisz samochodów, które na oko mają przeszło 100 KM jadących 90/100 km/h, poza terenem zabudowanym ? Jeżdze bardzo często w trasy i jakoś nie widze, aby wymienione parametry nie były wykorzystwyane do szybkiej jazdy, kierowcy wręcz zapi......ją , dziki zachód na wąskich drogach. Miałem przyjemność jeździć amerykańcami z 8 cylindrowym silnikiem ale nie były to samochody tylko do dojeżdzania z punktu A do punktu B. Wogóle to inna bajka i nie na ten temat. |
|