Posty: 9
Dołączył: 29 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wybrano wariant 3A obwodnicy Stalowej Woli i Niska, ale wariant 3A ten podany w komunikacie z 2 kwietnia 2012 roku różni się od wariantu 3A który był w projekcie na stronie GDDKiA z 24.12.2007 roku: Tu jest link z mapką na strone Echa Dnia gdzie jest mapka:
http://www.echod(...)20409764 A tu link do projektu na stronie GDDKiA z 24.12.2007, też jest mapka (taka jest data na stronie): http://www.gddki(...)gu-dk-77 Oczywiście w obu wariantach obwodnica przebiega wzdłuż Sanu po stronie Stalowej Woli i Niska ale różnica jest znaczna, zwłaszcza po stronie Niska. Proszę o info jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 35
Dołączył: 9 Lut 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
wiadomo już kiedy będzie rozpoczęta budowa tej obwodnicy do Niska?
|
|
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Kurczę, no klikam raz tu raz tu i ni cholery nie widzę żadnej różnicy :/
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wiesz róznica kosmetyczna po nalożeniu w photoshopie.
Swoją drogą każdy płącze że obwodnicy nie ma a już kombinuje jeden z drugim w mieście tysiąca zakrętów jak walczyć o mega kasę za nieużytki i pewnie w trybie pilnym będą sadzić drzewa owocowe "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 2000
Dołączył: 3 Lip 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
W Stalowej nie ma aż tak dużego ruchu, żeby budować obwodnicę. Im więcej dróg i udogodnień dla kierowców, tym więcej samochodów. Budując nowe drogi, zwiększacie ruch, a wtedy korków jest coraz więcej. Wiele miast w Polsce i na zachodzie już to przerabiało, a my powtarzamy ich błędy! Co się dziwić, jak MKS zmniejsza częstotliwość kursów, co chwilę zmienia rozkład, ścieżki rowerowe tragiczne albo ich nie ma, a wpuszcza się tyle TIR-ów na polskie drogi?
No tak, bo po co błonia i plaża nad Sanem? Po co tereny zielone do wypoczynku? Lepiej zabetonować! |
|
Posty: 7810
Dołączył: 29 Lip 2009r. Skąd: PiSlamabad Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
wyborca co ty za głupoty wypisujesz? Policz ile Tirów codziennie przejeżdża Alejami. Budując drogi rozładowuje się ruch. Ludzie nie pójdą do salonów by kupić nowe autko bo obwodnica powstanie. Pokaż, wymień z nazwy te miasta w Polsce i na zachodzie gdzie obwodnice uznane zostają za niepotrzebne i są zamykane czy likwidowane. Wpuszcza się Tiry na Polskie drogi? Chcesz powiedzieć Tiry na Tory? Do każdego sklepu bocznice kolejową zrobisz? Te tiry z tych pociągów musza w końcu zjechać by dostarczyć towar i tak będą jeździły po drogach. Ścieżki może i maja jakieś mankamenty ale są i ci co wypisują, że prowadzą donikąd to jakieś nierozgarnięte matoły. Kończy się ścieżka jadę ulicą i tyle. Nie od razu Rzym zbudowano.
Wyborco miałeś donos do ogólnopolskich mediów pisać w sprawie wycinki drzew. Jak się sprawy mają? Napisałeś czy tylko tak kozaczysz na forum? "Jednym z podstawowych zadań programowych jakie sobie stawiam za cel w kadencji 2014-2018 jest obniżenie kosztów życia mieszkańców Stalowej Woli" Lucjusz Nadbereżny |
|
Posty: 35
Dołączył: 9 Lut 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Popieram Andrzejka w tej kwestii ;-) Tiry na ulicach miast są też nie bezpieczne szczególnie na jedno pasmówkach.. Nie wiem czy ktos pamieta ale przed tym jak wybudowali obwodnice te wszystkie Tiry smigały przez rynek Rozwadowski a na tym wielkim zakręcie to aż strach bylo stac ledwo tam wyrabiali na zakręcie.. ;)
|
|
Posty: 100
Dołączył: 3 Lut 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT W Stalowej nie ma aż tak dużego ruchu, żeby budować obwodnicę. Im więcej dróg i udogodnień dla kierowców, tym więcej samochodów. Budując nowe drogi, zwiększacie ruch, a wtedy korków jest coraz więcej. Wiele miast w Polsce i na zachodzie już to przerabiało, a my powtarzamy ich błędy! Co się dziwić, jak MKS zmniejsza częstotliwość kursów, co chwilę zmienia rozkład, ścieżki rowerowe tragiczne albo ich nie ma, a wpuszcza się tyle TIR-ów na polskie drogi? No tak, bo po co błonia i plaża nad Sanem? Po co tereny zielone do wypoczynku? Lepiej zabetonować! ha ha ha ! no tak , faktycznie tłumy codziennie na błoniach a na tą ,,plaże '' to trzeba przyjść z samego rana bo potem nie ma szans na miejsce .... |
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
już raz chyba kiedyś zamieszczałem ten artykuł dla ochłody co niektórych "pomysłodawców"
CYTAT "TIR'y" na tory- temat wraca jak bumerang który to przy powrocie uderza zawsze w wielki medialny gong. No może nie wielki, ale co jakiś czas ciągle się słyszy o wielkiej słuszności tego projektu co to go przytoczyli pierwszy raz dawno temu- z 10 lat albo i lepiej będzie. Oczywiście media przytaczają różnego rodzaju zalety i tylko zalety tego typu zastosowania nie widząc tak naprawdę głębszego problemu tego rozwiązania. Ale tak jest, że na sprawę patrzy się pobieżnie, masa ludzi chcących się znac na wszystkim próbuje zając stanowisko w tym temacie nie zdając sobie sprawy z tego, że gdyby tak naprawdę to było takie tanie, łatwe i przyjemne do wprowadzenia to mielibyśmy taki system już za czasów PRL. Tiry na tory to akcja ekologów którzy zdobyli poklask nie tyklo tej części kierowców samochodów osobowych którzy twierdzą, że ciężarówki jeżdżą tylko po to, aby ich irytowac, ale i drogowcom którym sie nie chce budowac normalnych dróg, albo podmieniaja pod osłoną nocy kruszywo na gorsze pod budowe autostrady co powoduje, że po 3 latach taka droga ma koleiny już nie tylko przez ciężarówki, ale i autokary, autobusy, busy czy nawet cięższe SUVy. Dziennikarze nawet o tym nie mówią tak jak powinni. Ale czego się spodziewac po dziennikarzach, którzy nie potrafią podac konkretnej informacji, dymią że samolot nie jest pilnowany, a gdy naprawdę zaczęto go pilnowac (o czym przekonali się na własnej skórze) to protestują że jest pilnowany. Zwolennicy przewożenia ciężarówek na wagonach w pierwszej kolejności wskazują przykład Szwajcarii i Austrii gdzie kolejowy transport samochodów praktykowany jest od dawna. Jednak jest pewien drobny szczegół- kto ma mniej rozbudowaną wyobraźnie przezstrzenną niech spojrzy na mapę i zobaczy jakiej wielkości są oba te kraje. Tam tranzyt koleją trwa krótko, jeśli w ogóle taka ciężarówka na pociąg trafi, bo Przełęczą Brenner tranzytem to ja przejeżdżałem nie raz, a żeby dostąpic zaszczytu rejsu wagonowego trzeba przekroczyc 36 ton- co logiczne, bo jakby Austryjacy mieli wszystko od razu walic na pociąg to podejrzewam, że korki zaczynały by się już pod Monachium. W Polsce ? Hahahaha. Remont torowiska, "pośpiech", osobowy, towarowy z opóźnieniem i takie ciężarówki stałyby na bocznicach kolejowych przez 3 dni, a za opóźnienia płaciło by PKP Cargo, czyli ... MY-wszyscy, płacący jakiekolwiek podatki. Strona wspierająca akcję Tiry na tory- hmmm, w zakladce "jak to działa" widzę zdjęcie potężnego terminalu kontenerowego, gdzie widac aleje dla samochodów z których to suwnica przeładowuje kontener (lub samą specjalną naczepę) na wagon kolejowy- dla laików to zapewne przykład takiego terminalu gdzie złowrogie, nikczemne "TIRy" właśnie wjeżdżają na wagony, a to tak naprawdę na zdjęciu uchwycono nic innego niż to co w Polsce jest już od dawna, czyli transport kombinowany. Obok wyjaśnienie, że ciężarówka strasznie niszczy drogi oj strasznie że prawie 150 tys aut osobowych tak nie zniszczy jak jeden samochód- no fakt, może i bym się zgodził(o ile rozmawiamy o samej wadze bez innych czynników), przy tym co wyprawiają nasi inżynierowie drogowi, którzy tak opracowują jak mają płacone, a do tego dojdzie dziadowanie na materiałach bo wygrał najtańszy przetarg nic dziwnego, że mamy koleiny, rozszarpane pobocza i pozapadane(!) studzienki na nowo oddanych drogach, które JESZCZE NIE WIDZAŁY CIĘŻARÓWEK. To jest Panowie i Panie realny problem związany z dziurami, drogi są po to, aby jeździły po nich samochody. Autostrady nie są budowane dla idiotów którzy biją kolejne rekordy prędkości na nich, ale dla usprawnienia transportu drogowego, w tym szybszego przemieszczania towarów- stąd w Niemczech czy USA taka a nie inna infrastruktura drogowa wliczając w to przyautostradowe parkingi. Tym czasem po lekturze strony tej akcji mam wrażenie że drogi są po to żeby ładnie wygłądały, a "Tiry" to szatan i diabeł- co potwierdza zakładka która mnie rozbawiła "Korzyści dla kierowców" Tak panowie kierowcy zawodowi- Wy nie jesteście kierowcami tylko ... "koleinatorami", bądź "Tiratorami", zaprawdę powiadam Wam, uśmiałem się po pachy. Na szczęście poniżej są aktualności, gdzie można przeczytac mniej lub bardziej merytoryczne artykuły. W jednym np podany jest prognozowany koszt takiego przewozu i że powstają platformy dla takich pojazdów. No dobra. Weźmy teraz inny problem- długośc składu pociągu. Ogólnie przyjęte jest 600 metrów- to taki standardzik(dłuższe mityczne składy możecie między bajki wsadzic). Platforma kolejowa do przewozu kontenerów, 4 osiowa na którą możemy załadowac 58 ton ma 20 metrów długości- ale na samochody ciężarowe będzie za krótka(po drugie akurat ta platforma nie będzie się nadawac). Ciągnik siodłowy z naczepą ma 2,5 metra szerokości i 17 długości- wydaje się, że te 3 metry w tym przypadku starczą. Ale co jeśli na kolej wyślemy tandema o długości 18 metrów? Potrzebna wtedy będzie dłuższa platforma, bądź z powodu przekroczenia skrajni taki pojazd kierowany będzie i tak na nasze piękne drogi. Tak jak zresztą każdy inny samochód który ma przekroczoną skrajnie wysokości, co wcale nie jest jakimś wykroczeniem, jeśli mieści się ona w granicach tolerancji. Wrócmy jednak do wagonów- przy 20 metrach w optymistycznej wersji to będzie 30 wagonów. Czyli- jednorazowo taki pociąg zabierze 30 samochodów, Ileż tych pociągów musiałoby byc aby zapewnic płynnośc dostaw między Terespolem, a Kunowicami jeśli mówimy, że pociągami puścimy tylko ruch tranzytowy? Jeśli ktoś dalej nie widzi problemu niech siądze sobie przy którejś z naszych dróg krajowych albo przy parkingu autostradowym i policzy ile ciężarówek na godzinę przejeżdża w obu kierunkach. Ponad to, nie liczcie na to że ciężaróki znikną z dróg nawet jeśli prawnie wprowadzi się absolutny nakaz przejazdu pociągami takich samochodów. Jest to poprostu niemożliwe do wykonania. Podejrzewam zresztą, że aby ludzie docenili transport w całej jego wartości, w tym drogowy, to musiałby tu wybuchnąc strajk kierowców. Taki jak w Grecji, Włoszech i Hiszpanii. Jak jeden z drugim będzie zaibaniał na piechotę, bo nie będzie miał co do baku wlac(niezapoatrzone w paliwo stacje), autobusem też nie pojedzie bo co dostarczy paliwo dla autobusów na dyspozytornię? Na święta nie kupi prezentu(bo kontenery z zabawkami, gadżetami lub sprzętem z Chin, Japonii i Korei będą stac albo na terminalach kontenerowych albo w portach) to będzie to kubeł zimnej wody na kilka rozgrzanych do czerwoności głów. Artykuł ten pisałem nie jako kierowca ciężarówki, jak to niektórzy sobie wyobrażają, ale jako spedytor w transporcie kombinowanym. Pozdrowienia dla tych, co jeszcze nie stracili zdrowego rozsądku. "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 40
Dołączył: 4 Wrz 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Odświeżam temat: ma ktoś jakieś info o tej obwodnicy? Czy to kiedykolwiek ruszy?
|
|
Posty: 35
Dołączył: 13 Wrz 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Odświeżam temat: ma ktoś jakieś info o tej obwodnicy? Czy to kiedykolwiek ruszy? Oj nie ruszy,nie ruszy zreszta h..j z nia niech zyje Prezydent Stalowej Woli. |
|
Posty: 40
Dołączył: 4 Wrz 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wczoraj w Radio Rzeszów mówili o podpisaniu jakiegoś porozumienia w sprawie obwodnicy. Było coś o tym, że plany ma robić ta sama firma, co ma robić potem obwodnicę, co - wg informacji - ma przyspieszyć pracę.
Powiedzieli także, że nie ma szans w 2013 ale nie potwierdzili tego, co było ostatnio stwierdzone, że nie ma szans do 2020r. |
|
Posty: 230
Dołączył: 7 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
W 2020 jak liczba mieszkańców Stalowej Woli spadnie do 50 000 porzucą pomysł i zrobią to po polsku, czyli będzie ch** jak był ch**.
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Obwodnica Stalowej Woli i Niska ma być zrealizowana według nowych zasad. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z samorządami aneks do porozumienia sprzed dwóch lat. Z wczesniejszych ustaleń wynikało, że najpierw powstanie projekt obwodnicy sfinansowany przez oba miasta i Generalną Dyrekcję, a dopiero potem wyłoniony zostanie wykonawca. Po zmianie inwestycja ma być zrealizowana w systemie "projektuj i buduj", czyli wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować obwodnicę. Zdaniem przedstawicieli GDDKiA to korzystniejsze i szybsze rozwiązanie. Samorządowcy obawiają się jednak dalszego przesunięcia terminu realizacji potrzebnej inwestycji. Już teraz rządowe plany przewidują jej budowę po 2013 roku. Według szacunków obwodnica Stalowej Woli i Niska może kosztować ok. 90 milionów zł źródło: radio rzeszów Nic nie ruszyło "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|