Posty: 114
Dołączył: 12 Lut 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam pisze do was z takim pytaniem. Chcę założyć własną działalność gospodarczą która będę prowadził w swoim domu. bedzie to sklep internetowy. czy moze wie ktoś co gdzie i za ile trzeba aby założyć taka działalność? sprzedaż bedzie polegała na sprzedaży osobom prywatnym. sprzęt jaki bede sprzedawał to komputery. czy bedzie do tego potrzebna kasa fiskalna?
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
To, że będziesz prowadził działalność w domu a nie budynku typowo wyglądającym na "sklepowy" nie ma nic do rzeczy w kwestiach płatności VAT.
Jeśli będziesz wydawał paragony (płatnik vat) to przecież musisz mieć kasę fiskalną. "Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin |
|
Posty: 374
Dołączył: 2 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
odwiedź pierwsze lepsze biuro rachunkowe, skoro nie znasz się na tych kwestiach i tak będziesz musiał oddać im prowadzenie "papierów"- gwarantuje Ci, że bardzo pomogą w kwestii rejestracji DG
Uwielbiam dzieci!!! zwłaszcza te płci męskiej pomiędzy 20 a 40 rokiem życia |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT i tak będziesz musiał oddać im prowadzenie "papierów" A niby dlaczego ? Jedno osobowa DG - w czym problem by samemu rozliczać ? Do zus, tylko wpłaty co msc. Do skarbowego co 3 msc. VAT7k. Ew. zaliczki na dochodowy. Co w tym trudnego ? Na początek kilka formularzy do rejestracji. Ot wszystko. Co i jak na początek, szukaj w necie. Informacji od groma |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT CYTAT i tak będziesz musiał oddać im prowadzenie \"papierów\" A niby dlaczego ? Jedno osobowa DG - w czym problem by samemu rozliczać ? Do zus, tylko wpłaty co msc. Do skarbowego co 3 msc. VAT7k. Ew. zaliczki na dochodowy. Co w tym trudnego ? Na początek kilka formularzy do rejestracji. Ot wszystko. Co i jak na początek, szukaj w necie. Informacji od groma .... a przy pierwszej wtopie zapłacisz mandat przewyższający trzyletnie prowadzenie księgowości prze biuro. Licząc kasę wydawaną na biuro policz też ile jest warty Twój czas. Może się okazać, że oddając prowadzenie zarabiasz i dajesz zarobić. Co do kasy fiskalnej rozporządzenie "w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących" (Dz.U. 2010 nr 138 poz. 930). Przewiduje zwolnienie z prowadzenia kasy fiskalnej jeżeli w rakach czynności: CYTAT Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na
rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2),4) Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT .... a przy pierwszej wtopie zapłacisz mandat przewyższający trzyletnie prowadzenie księgowości prze biuro. Licząc kasę wydawaną na biuro policz też ile jest warty Twój czas. Może się okazać, że oddając prowadzenie zarabiasz i dajesz zarobić. 1. Ryzyko prowadzenia DG zawsze występuje 2. Prowadząc DG w domu, raczej nie będzie miał zbyt wielu faktur do wprowadzania do programu księgowego. Pozostały czas to wykonanie przelewów do US i ZUS, które to i tak będzie musiał wykonać. 3. "I dajesz zarobić" 4. Powiem więcej, wskazane by samodzielnie na początku (kiedy to nie ma dużo papierków) sprawy ogarniać samemu. Zyskuje się wiedzę i doświadczenie. Jeśli ktoś pyta co zrobić by załozyć DG, wątpliwe czy zna podstawy funkcjonowania takich podmiotów. Prowadząc samodzielnie księgowość szybko poczuje i zrozumie podstawowe zasady. Np. poczuje, że "koszty" bywają bardzo pożyteczne |
|
Posty: 157
Dołączył: 9 Wrz 2008r. Skąd: Nisko Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ale znajomość zasad księgowości wcale nie nakazuje prowadzenia tejże samodzielnie. w naszym regionie księgowość kosztuje od 100zł/msc. to chyba nie jest za wiele za poczucie "pewności", że nic się nie w papierach nie pomieszało.
fotograf Artur Bukowski | mail: ab@arturbukowski.pl, | 0048 600 80 77 44 | gg:2093740 fotografia ślubna Stalowa Wola - http://www.arturbukowski.pl | portret fashion glamour - http://www.arturbukowski.com |
|
Posty: 5
Dołączył: 29 Maja 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
polecam bezpłatne usługi informacyjne w RIG - jest bezpłatnie i fachowo.
|
|
Posty: 163
Dołączył: 28 Sie 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
masz wiadomosc na pw pozdrawiam
|
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Ale znajomość zasad księgowości wcale nie nakazuje prowadzenia tejże samodzielnie. w naszym regionie księgowość kosztuje od 100zł/msc. to chyba nie jest za wiele za poczucie "pewności", że nic się nie w papierach nie pomieszało. Jak się, aż tak nie ma do siebie zaufania, to może nie warto bawić się w DG ? |
|
Posty: 114
Dołączył: 12 Lut 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
mam jeszcze jedno pytanie. czy mogę odliczyć vat od towaru który kupię a później sprzedam? czy mogę tez odliczyć go od telefonu wziętego na firmę?
|
|
Posty: 1216
Dołączył: 8 Sie 2006r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
I właśnie takie rzeczy się poczuwa własnoręcznie prowadząc małą księgowość. Odda do biuro i co ? Będzie czytał teorie, a praktyki zero.
W skrócie, bez komplikowania: CYTAT czy mogę odliczyć vat od towaru który kupię a później sprzedam? Tak, potem naliczasz go od tego co sprzedasz i odprowadzasz do US. CYTAT czy mogę tez odliczyć go od telefonu wziętego na firmę? Tak. VAT jest tak naprawdę podatkiem, który płaci ostatni konsument, a Ty go jedynie odprowadzasz |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT mam jeszcze jedno pytanie. czy mogę odliczyć vat od towaru który kupię a później sprzedam? czy mogę tez odliczyć go od telefonu wziętego na firmę? VAT to podatek od wartości dodanej. VAT, który musisz zapłacić w danym miesiącu, to suma VAT'u na fakturach, które wystawiłeś minus suma VAT'u na fakturach które otrzymałeś. Telefon jest dla Ciebie kosztem, więc odliczasz, ale są czasem wyjątki, paliwa do samochodu osobowego nie odliczysz. Części odliczasz, ale w jakimś procencie, etc... Co do reszty: Księgowość kosztuje od 100zł - nie prawda, ja płacę 85 brutto. Można jeszcze mniej przy mikro-firmach. Przykład biura z Tarnobrzega działającego on-line: http://www.taxe.pl/oferta.html W ich regulaminie bezcenny zapis, że to biuro ponosi odpowiedzialność za to co, jak i gdzie zaksięguje. Co do tych, którzy mówią Ci, żebyś się nauczył sam tym zajmować - moim zdaniem bez sensu. Jak chcę się napić mleka, to nie zamierzam się uczyć jak hodować krowy. Tak samo tutaj. Jak przyjdzie Ci kontrol, a to tylko kwestia czasu to się nie stresujesz zajmują czas biuru rachunkowemu, a nie Tobie, a ty prowadzisz swoje sprawy. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 929
Dołączył: 23 Maja 2010r. Skąd: Konto zawieszone |
|
|
|
cyt
VAT to podatek od wartości dodanej. VAT, który musisz zapłacić w danym miesiącu, to suma VAT\'u na fakturach, które wystawiłeś minus suma VAT\'u na fakturach które otrzymałeś. Telefon jest dla Ciebie kosztem, więc odliczasz, ale są czasem wyjątki, paliwa do samochodu osobowego nie odliczysz. Części odliczasz, ale w jakimś procencie, etc... cyt Nie prawda. Jesli masz np mala ciezarowke to odliczasz 100% od wszystkiego, nawet od paliwa - trzeba miec tylko odpowiedni samochod i homologacje vat1. Przy prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej jest MILIONY wyjątkow i kruczkow prawnych w przeroznych aktach prawnych. Lepiej zajac sie prowadzeniem biznesu , a papiery zostaw specjalistom - szkoda marnowania czasu, a jesli cos przeoczysz albo się pomylisz a prawdopodobienstwo w tych czasach jest ogromne bo zagmatwanie przepisow, "wyjatkow" itp kosmiczne ... Biura za 100 zł raczej omijalbym szerokim lukiem. Doswiadczone firmy z regionu za firme małą biora ok 500 zł brutto. Taka firma bierze odpowiedzialnosc za sprawy ksiegowe i w przypadkach kryzysowych placi wszystkie kary. Jak masz firme za 100 zł to ci moze ewentualnie pomoc wpisywac faktury do programiku i nic wiecej. A jesli ktos pisze ze sie bedzie uczyl po zalozeniu DG obliczania zyskow itd i jak funkcjonuje to wszystko to niech zostanie przy swoim etacie Takie elementarne rzeczy trzeba znac na wylot przed rozpoczeciem wlasnego biznesu. Nie robi sie "testow" na zywej firmie w ktora pozniej pakuje sie mamone zamiast ja zarabiac. A jak widzisz na tym forum co post to ktos pisze nowego i innego negujac poprzedni post. Trzeba dokladnie samemu wiedziec co i jak a nie pytac jesli chce sie rozpoczac sensowna dzialalnosc... |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
@feld. Masz rację co do ciężarówki, oczywiście miałem na myśli osobówkę. Dodatkowo by "uprościć" nasz ustawodawca by określić co jest, a co nie jest ciężarówką stworzył wzór który bierze pod uwagę takie czynniki jak rozstaw osi, pojemność przestrzeni bagażowej, jej długość etc...
Zawsze przy wyborze biura powinny decydować warunki na jakie można się z nim umówić. Są takie które przy 1000zł nie chcą brać odpowiedzialności, i takie które mikro-firmę prowadzą za 55zł i biorą za swoją pracę odpowiedzialność pokrywając koszty wtop. W poprzednim poście wskazałem tą drugą opcję, którą sam sprawdziłem. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 134
Dołączył: 6 Lut 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jeżeli faktycznie chcesz załozyć działalność to jak sam widzisz... sprawy podatkowe oddaj w ręce "specjalistów". System podatkowy w polsce jest na prawdę zagmatwany i niekiedy ciężki do zrozumienia, czego przykładem są omówione tutaj sytuacje z odliczaniem VAT-u od paliwa. To co koledzy pisali tutaj jest prawdą, jednak jeżeli faktycznie zainteresowalibyśmy się tematem Vat-u od paliwa to trzeba wiedzieć, że w polskim prawie podatkowym sama taka 1 "pierdółka" zajmuje kilka stron gdzie w poszczególnych podpunktach jest omówione wiele rodzajów pojazdów i w nienajprostszy sposób ustawodawca wyjasnia kwestię kiedy można odprowadzić a kiedy nie...
Także skoro nie masz o tym bladego pojęcia / nie chcesz go najpierw zdobyć a potem działać, lepiej zwróć się do biur rachunkowych... pozdrawiam |
|
Posty: 114
Dołączył: 12 Lut 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak najlepiej zrobić czy być vat'owcem czy też nie? Czy jeśli nim będę to co mogę odliczyć? (telefon na firmę, kasa fiskalna,laptop,//asortyment który kupię od hurtowni a później sprzedam//)? Jeśli mogę to ile 23% vat?
|
|
Posty: 929
Dołączył: 23 Maja 2010r. Skąd: Konto zawieszone |
|
|
|
To tez zalezy... Generalnie w handlu to sie inaczej nie da niz na vat od razu, chyba ze planujesz jakies mierne obroty. Najlepiej pytaj o konkret u DOBREJ ksiegowej.
|
|
Posty: 253
Dołączył: 18 Paź 2011r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT To, że będziesz prowadził działalność w domu a nie budynku typowo wyglądającym na \"sklepowy\" nie ma nic do rzeczy w kwestiach płatności VAT. Jeśli będziesz wydawał paragony (płatnik vat) to przecież musisz mieć kasę fiskalną. No to Kosmal pojechałeś, nie ma co . Po 1 nic w pytaniu nie było o podatku VAT, a dla twojej wiadomości podatek VAT nie ma nic do obowiązku założenia kasy fiskalnej(poczytaj trochę a będziesz wiedizał a nie głupoty pisał). Podatnikiem VAT nie musisz byc od razu (chyba że sam się zgłosisz VAT-R +opłata) lecz dopiero po przekroczeniu 150 tysięcy przychodu. A kasę fiskalną jeśli rozpoczynasz działalność powinienes założyć w momencie przekroczenia 20 tysięcy (sprzedaży na rzecz osób fizcznych nie prowadzących działalności). Tak więc VAT z kasą nie ma nic wspólnego, bo jeśli nie jesteś Vatowcem to kasę masz ustawioną ze stawką ZW. A na marginesie jesli chodzi o biuro i wybór to raczej nie polecam tzw. usługowców (wiedza, praktyka i umiejętności niestety marne tak zreszta jak sposób zdobycia uprawnień), jeśli już wybrać się do kogoś kto posiada wiedzę tak jak doradca podatkowy. |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Mam jeszcze jedno pytanie. Jak najlepiej zrobić czy być vat\'owcem czy też nie? Czy jeśli nim będę to co mogę odliczyć? (telefon na firmę, kasa fiskalna,laptop,//asortyment który kupię od hurtowni a później sprzedam//)? Jeśli mogę to ile 23% vat? Widzę, że nadal nie rozumiesz czym jest VAT. Nie jestem wyrocznią poczytaj sam i wybierz, ale jak masz zewnętrzne biuro to VAT'owcom jest łatwiej, zresztą nie spotkałem firmy, która sprzedawałaby sprzęt, a faktury nie mogłyby wystawić. Inne formy to raczej w usługach. Co do vatu to może obrazowo. 1. W miesiącu kupiłeś towary (komputery), usługi (telefon) i inne (np. prąd). Za kwotę 24 600 złBRUTTO, więc jest to 20 000 netto. VAT'u w tym było 4600 zł 2. Zakupiony towar sprzedałeś za 28 905 ZŁ BRUTTO, co przekłada się na 23 500 netto. VAT-u w tym było 5405. 3. Oznacza to, że masz o 4305zł więcej, ale - do skarbowego musisz odprowadzić VAT w wysokości 805zł. (5405 - 4600) - do ZUS musisz odprowadzić około 300zł (jeżeli kwalifikujesz się jako nowa firma, jak nie, to blisko 1000zł - na 3 różne konta bankowe) - od tego co Ci zostanie musisz odprowadzić jeszcze 19% podatku PIT. Zarobisz więc 2100 - 2689zł Oczywiście wszystkie wyliczenia są "zgrubne". Obrazujące idee stojącą za niektórymi podatkami, biuro rachunkowe to świetnie liczy. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|