NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »
Nowy Temat Odpowiedz
« 1 2 3
Rejestrator obrazu do samochodu., Kamera.
Posty: 1767
Dołączył: 6 Gru 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 17:00  
Cytuj
myślę że solidne obowiązkowe psychotesty i badania regularnie powtarzane wykluczyły by sporą grupę drogowych debili(działających z premedytacją lub nieświadomie)
w większości wypadków przyczyną jest zwykła głupota i brak wyobraźni, rozsądny człowiek jadąc nawet starym trupem bierze poprawki na stan samochodu i jego możliwości,
jadący nowym autem ojca gówniarz niestety często przecenia swoje i auta możliwości , nie pomaga abs, asr , pgr i inne dobrodziejstwa jedynie airbag czasami zmiejsza skutki głupoty sciana
i nie piszcie że abs skraca droge hamowania umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 17:00  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 17:26  
Cytuj
W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem[1][2][3]. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie.

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.

Następnie należy wcisnąć pedał sprzęgła (jeśli jest) – istotne jest to, że pedału sprzęgła nie należy naciskać przed pedałem hamulca (bo opóźnia to wciśnięcie pedału hamulca), ani nie próbować tego robić jednocześnie (bo ruch dwiema nogami jednocześnie zmniejsza siłę nacisku na pedał hamulca w pierwszych chwilach hamowania). Wciśnięty pedał sprzęgła zapewnia minimalnie krótszą drogę hamowania, oraz to że po zatrzymaniu silnik w samochodzie pozostanie uruchomiony[4].

Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały że 80% kierujących samochodem wyposażonych w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania.

Zatem abs pomaga malo doswiadczonym kierowca ktorzy wciskaja hamulec na maksa i go trzymaja az auto sie zatrzyma. Natomiast doswiadczony kierowca bez abs moze wyhamowac auto tak samo jak z systemem abs. Tak wiec system skraca droge hamowania jesli sie go odpowiednio uzywa umiech dlatego prawidlowe jest stwierdzenie ze abs skraca droge hamowania ale nalezy umiec go uzywacumiech Oczywiscie systemy tez zawodza i nie sa wstanie przewidziec wszystkiego co jest na drodze

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1530
Dołączył: 16 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 17:32  
Cytuj
CYTAT
Wszystkie badania sa prowadzone w warunkach laboratoryjnych.
Dlaczego zakladasz ze insignia ma jechac dupny kierowca?
Jezeli ten kierowca wyhamuje insignia na od 50m tzn ze siacikiem wyhamuje na 150m i to nie podlega dyskusji. ABS i ESP skracaja droge hamowania i jest to udowodnione badaniami nawet przez Pimot, Jedno jest pewne bylo by duzo mniej wypadkow gdyby na polskich drogach jezdzily 100% sprawne samochody.
Slaby kierowca w dobrym samochodzie zagraza mniej niz slaby kierowca w slabym samochodzie. Oczywiscie mozna czepiac sie drog,samochodow,kierowcow itd. nalezy jednak pamietac o jednym wsiadajac za kierownice - o zdrowym rozsadku. Myslenie nie boli a bardzo pomaga. Takze nie czepiajmy sie wszystkiego.
Mamy tez w polsce rozne dziwne anomalia np prosty odcinek drogi i podwojna ciagla (bylo o tym w jednym z programow tvn-u) wiec cos w tym jest. Powinnismy zaczac od tego aby na drogach byly lepsze samochody a i szkoly jazdy lepiej uczyly. Takze wybierajac szkole jazdy kierujcie sie opinia, zdrowym rozsadkiem i myslcie o przyszloscia a nie o tym ze tu czy tam jest 100zl taniej i badania lekarskie w cenie. Praktyka czyni kierowce, nie myslcie ze po 20 czy 30h jazdy z instruktorem i zdanym egzaminie jestescie kierowcami. Zeby nim zostac trzeba jezdzic po drogach nauczyc sie reakcji, miec pewne nawyki i kontrolowac sytuacje. rok czy dwa za kolkiem przy czestym jezdzeniu juz moze cos dac, ale trzeba naprawde duzo jezdzic zeby sporo przewidziec. I jeszcze jedno nigdy nie da sie przewidziec wszystkiego.


Zakładam tak bo model samochodu tego nie wyklucza. Ja bym obstawiał, że tych wypadków było by dużo mniej gdy by kierowcy jeździli zgodnie z przepisami.
Napisałeś coś o praktyce i tu się zgodze. Nawijane kilometry w różnych częściach naszego kraju i poza nim dają jakiś pogląd na to wszystko i na tym bazuje. Są kierowcy po lektórach np:" Szybcy i wściekli" , efekty filmowe często chcą wcielać w życie a poźniej ktoś płacze bo komuś się wydawało.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 17:36  
Cytuj
no niestety tak jest, naogladaja sie filmow i mysla ze tez tak potrafia. Jeszcze jak bogatszy to pojdzie do pseudo szkoly gdzie naucza go kontrolowac reczny i juz mysli ze blyszczy bo rodzice kupili mu jakas bmke albo inne cudo ktore rozbije cwiczac zaciaganie recznego

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 21:21  
Cytuj
CYTAT
Wszystkie badania sa prowadzone w warunkach laboratoryjnych.
Dlaczego zakladasz ze insignia ma jechac dupny kierowca?
Jezeli ten kierowca wyhamuje insignia na od 50m tzn ze siacikiem wyhamuje na 150m i to nie podlega dyskusji. ABS i ESP skracaja droge hamowania i jest to udowodnione badaniami nawet przez Pimot, Jedno jest pewne bylo by duzo mniej wypadkow gdyby na polskich drogach jezdzily 100% sprawne samochody.


AFAIK drogę hamowania skraca nie ABS, tylko część systemów które mu mogą (ale nie muszą) towarzyszyć. Systemem, który może towarzyszyć ABS jest ESP, ale ten też nie odpowiada za drogę hamowania, tylko za kontrolę toru jazdy w zakręcie. Te systemy które mogą towarzyszyć ABS i które były projektowane pod kontem skracania drogi hamowania to EBD, BA/BAS... Sam ABS został stworzony tylko i wyłącznie do tego byś mógł zmienić tor jazdy podczas trzymania pedału hamulca w podłodze.

CYTAT

Slaby kierowca w dobrym samochodzie zagraża mniej niz slaby kierowca w slabym samochodzie.


Największe zagrożenie stwarza idiota w dobrym, szybkim samochodzie.

CYTAT

Mamy tez w polsce rozne dziwne anomalia np prosty odcinek drogi i podwojna ciagla (bylo o tym w jednym z programow tvn-u) wiec cos w tym jest.

Fakt czasem zdarza się bzdurne oznakowanie. Np na trasie STW - TBG w Jamnicy jest stacja benzynowa. Zrozumiałbym tam ciągłą, ale wystarczyłaby pewnie 1/4 jej długości.

CYTAT

Powinnismy zaczac od tego aby na drogach byly lepsze samochody a i szkoly jazdy lepiej uczyly.


Szkoły jazdy nie uczą jeździć. Uczą jedynie jak zdobyć uprawnienia (tj jak zdać egzamin).

CYTAT

I jeszcze jedno nigdy nie da sie przewidziec wszystkiego.



Tutaj się zgadzam. Dlatego uważam, że 90km/h na jednojezdniowej drodze w środku miasta i liczenie na ABS/ESP/TCS/ASR/EBD/BA/cokolwiek w samochodzie warzącym 1.5 tony to słaby pomysł.

CYTAT
W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem[1][2][3]. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. (...)


Tyle teorii, w praktyce nawet hamując ze 130 bez ABS'u na zwykłej, prostej drodze w normalnych warunkach (bez deszczu/śniegu) trzymając pedał w podłodze będziesz sunął prosto i nie stracisz kontroli (przynajmniej nic się nie powinno dziać jeżeli zawias jest OK) - sprawdzone.

I na koniec pewna historia. Jadę sobie kiedyś na trasie Radom -> Warszawa. Droga ekspresowa, noc ale dobrze się jedzie. Z daleka widzę, że coś na pasie awaryjnym miga awaryjnymi. Puszczam gaz delikatnie zwalniam, przesuwam się w stronę lewego pasa, widzę że jakiś gość obok tego na awaryjnych stoi i coś macha, wyłączam długie by nie oślepiać. Nagle z ciemności wyłania się drugi samochód, nieoświetlony, stojący na lewym pasie "przyklejony" do bariery energochłonnej, zapamiętałem tylko srebrny jego kolor oraz fakt, że na środek drogi przez drzwi pasażera zaczęła wysiadać jakaś kobieta. Miałem około 100-110km/h i nawet nie zdążyłem pomyśleć o hamowaniu, mnie i ją uratował tylko gwałtowny ruch kierownicą, zarzuciło tyłkiem, wyprowadziłem i pojechaliśmy dalej. Nie ważne czym byś jechał i tak przy 150-u nie byłbyś w stanie nic zrobić bez względu na to jakie aktywne i pasywne systemy masz w samochodzie. Idiota nie musi jechać szybko. Idiota może stać. Ale tam gdzie się dwóch takich spotyka, tam szanse na nieszczęście rosną. Inna rzecz, że mając taki rejestrator, gdyby zapisały się numery rejestracyjne nie miałbym skrupułów by zatrzymać się przy najbliższym komisariacie.

Admin
Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 22:06  
Cytuj
I tu sie zgadzam. A jeszcze co do rejestratorw nagrywaja jedynie ruch czyli podwojne ciagle,pasy itd nie mierza predkosci. Takie nagrania dodatkowo trzeba poswiadczyc zeznaniami. I teraz tak wyobraz sobie ze nagrywasz goscia ktory wyprzedza cie w miejscu gdzie jest podwojna ciagla kontynuuje wyprzedzania na przejsciu dla pieszych, krzyzowce, kolejne przejscie, ciagla dodajmy jeszcze zakret (bylo cos podobnego w tvn turbo) gosc dzieki interwencji polici zlapal 34 czy 36pkt zabrali mu prawko, a teraz ty i rejestrator jedyne co jestes w stanie nagrac to to ze wyprzedza cie na podwojnej ciaglej, (no chyba ze pojedziesz za nim ale sam na siebie dajesz wyrok) wiec zglaszasz sprawe na policje dajesz nagranie przypadkowo gosc byl z gdanska, wiec dostajesz wezwanie na tamtejsza komende jedziesz sobie skladasz zeznania, sprawa trafia do sadu bo gosc sie nie przyznaje ty musisz mu udowodnic ze wyprzedzal no niby masz nagranie wiec nie ma problemu, udowadniasz ale? no wlasnie gosc mowi ze to nie on jechal tylko pozyczyl komus samochod, wiec sad nie dochodzi komu co i jak bo gosc nie pamieta wiec dostaje 200zl mandatu za podwojna ciagla + 50zl za nie ujawnienie danych kierowcy placi 250zl i sie z Ciebie smieje bo straciles conajmniej 2 dni (zeznania i innego dnia rozprawa w sadzie) oczywiscie policja za przejazdy Ci odda ty sobie zwiedzisz gdansk ale czy warto? Nic z tego nie masz jeszcze straty bo w wyznaczonym terminie musisz sie stawic wiec musisz brac urlop w pracy itp.itd. Oczywiscie jesli zlapiesz goscia z okolic nie masz takich problemow ale i tak skonczy sie niewielkim mandatem

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1530
Dołączył: 16 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Cze 2012r. 22:33  
Cytuj
Tu nie chodzi o to aby walczyć z każdym wykroczeniem, bo każdy z nas popełnia błędy, ale z idiotami którzy nie szanują innych i stwarzają duże zagrożenie, zabezpieczyć siebie przed różnymi sytuacjami ( czasami brakuje świadków) itp.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5008
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd:
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 11 Cze 2012r. 11:36  
Cytuj
140 koni pod machą i się zapitala 200 na godzinę.good
Jak przyjdzie do hamowania,"konie"rozbiegaja sie po okolicy a w bryce zostaje tylko osioł z gębą na przedniej szybie.potluczony

SPRZEDAM BOEING 747 WERSJA SPEC, GARAŻOWANY. MAŁY PRZEBIEG 22,9 MLN.KM. PO PRZEGLĄDZIE WAŻNYM DO 2030 ROKU, WYMIENIONE ZAWIESZENIE, ROZRZĄD SILNIKÓW, KLIMATYZACJA 10-CIO STREFOWA, PRZYCIEMNIANE SZYBY, AIRBAG. NIE BITY. KOLOR BIAŁO- NIEBIESKI Z LOGO "PRESIDENT USA". CENA DO NEGOCJACJI.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
« 1 2 3
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »