NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Opinie »
Nowy Temat Odpowiedz
« 1 2 3
Auto Klinka Stalowa Wola,
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 24 Wrz 2013r. 22:27  
Cytuj
Problem leży w legalności całej sprawy.
Aby logi były sensowne należy przepałować conieco auto. Koledzy robią to pod Krakowem tak że wkładają sondę w wydech i wio pod Krakowem na a4. Tyle że takie strojenie kosztuje 2 tysiące plus paliwo i trzeba te 100 kilometrów zrobić z sandałem w podłodze.
Nieco mniej boli 170 na ograniczeniu do 140 na autostradzie niż 170 na 70 na podskarpowej. Można wieszać psy na v-techu ale wgrywają mapę pierwotną, po czym dostrajają z sondą ale na hamowni.

Optymalne strojenie to mapa bazowa na hamowni z regulacją kółek. Sonda w wydech i kilka jazd testowych i poprawianie na bieżąco.
Co ciekawe pewien warszawiak dostrajał mi tak auto ale nie było to bezpieczne. Oprócz pomiaru afr, miał racelogica i sprawdzał czasy przyśpieszeń do 100km/h, oraz elastyczność na każdym biegu i auto zasuwało konkretnie. Tyle że silnik typowo do sportu.

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 24 Wrz 2013r. 22:27  
Cytuj

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2
Dołączył: 14 Lis 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 14 Lis 2013r. 19:15  
Cytuj
Hamownia nie jest konieczna do tego by poprawnie wykonać chip tuning, jest dużym ułatwieniem oraz pełni funkcje weryfikacyjną. Metoda strojenia na drodze może być równie skuteczna jak strojenie na hamowni. Dwa takie same auta z takim samym silnikiem mogą mieć różne charakterystyki krzywej mocy i momentu. Wykonanie logów (doładowanie, dawka paliwa, moment obrotowy, kąt wtrysku, czas wtrysku) przed i po chip tuningu pozwala stwierdzić jak bardzo zostały zmodyfikowane parametry seryjne i mniej więcej oszacować na jakie przyrosty możemy liczyć.

Przy standardowym chip tuningu hamownia inercyjna jest jak najbardziej wystarczająca. Niezależnie od tego czy wykonujemy pomiary na hamowni inercyjnej czy obciążeniowej wyniki powinny być zbliżone.

Co to jest strojenie indywidualne i co znaczy wgrywanie gotowców?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 11
Dołączył: 23 Sie 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 14 Lis 2013r. 22:34  
Cytuj
Strojenie indywidualne polega na zlogowaniu seryjnego auta po czym zgrywa się oryginalny wsad z sterownika po czym obrabia się odpowiednio mapy na podstawie parametrów takich jak doładowanie,i wskazanie przepływomierza
jak i wysterowanie zaworu N75
gotowiec hmmm wpisuje się w chomikuj wsady kupuje się kabel za 100zł i pakuje się klientom z różnym skutkiem do auta...sciana

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 200
Dołączył: 5 Wrz 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 17 Lis 2013r. 12:24  
Cytuj
Moderowano przez: Jacek
Nie na temat

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 17 Lis 2013r. 12:43  
Cytuj
Strojenie indywidualne kosztuje sporo więcej. Sam obecnie mam auto w firmie która ustawia wałki i tworzy mapę paliwa i zapłonu od podstaw na innym komputerze który wykorzysta potencjał licznych zmian w silniku.
Firma ta wysyła za granicę gotowe programy po 100 euro, gdy pojawi się problem, osoba która na hamowni za granicą wgrywa soft śle co poprawić mailem i w ciągu mniej więcej 30 minut poprawiony program idzie do odbiorcy. Nawet gotowce robią na hamowni by klient nie płakał. Marek a co z legalnością pomiaru na drodze?

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2
Dołączył: 14 Lis 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 17 Lis 2013r. 21:55  
Cytuj
Nigdy nie miałem styczności z hamownia do pomiarów na drodze, nie wiem na jakiej zasadzie obliczają straty jakie generuje napęd i czy otrzymane wyniki są prawdopodobne. Średnio pomiar na hamowni kończy się w okolicy powyżej 200km/h. Jeśli hamownia na koło działa na podobnej zasadzie jak hamownia podwoziowa raczej ciężko jest mi sobie to wyobrazić bez autostrady w pobliżu.

Polską firmą która ma największą liczbą dealerów w Polsce i za granicą jest firma V-Tech. W kraju myślę jest to spokojnie koło 50 firm i 20 za granicą, kupujących programy regularnie.

Co do gotowców, to czy jeśli mamy dwa auta z takimi samymi silnika i do jednego i drugiego wgrywamy tak samo zmodyfikowany program, który mieliśmy przygotowany już wcześniej to czy to też jest wrzucanie gotowców?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 18 Lis 2013r. 09:35  
Cytuj
Jeżeli robisz to z szerokopasmówką i dostrajasz to nie, jak wrzucasz i mówisz będzie dobrze bez sprawdzenia czegokolwiek to tak

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 32
Dołączył: 25 Maja 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Lis 2013r. 22:28  
Cytuj
Ktoś więcej korzystał z usług tej firmy co w temacie ? ewentualnie tego rybaka?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
« 1 2 3
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Opinie »