Posty: 103
Dołączył: 9 Cze 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam.
Prosze o wskazówk jak przygotowac metal pod piaskowanie i chromowanie. Chce przeprowadzic renowacje starego roweru marki ambasador. czy żeby ją przepiaskować ramę muszę ją najpierw wyczyścić papierem ściernym? Jeśli chce chromować stare koła metalowe jak sie za nie zabrać? W przypadku elementów takich jak kierownica, która już jest chromowana co wtedy? dzięki za podpowiedzi |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 5008
Dołączył: 5 Paź 2010r. Skąd: Konto zawieszone |
|
|
|
Z pewnością musisz rower rozebrać,aby żadne zbędne części nie zasłaniały elementów które chcesz chromować.
Co do samego piaskowania,to usunie ono wszelką rdzę czy farbę. To już problem tego kogoś kto to będzie robił. W przypadku chromowania to nie musisz powierzchni odtłuszczać,bo w samej wannie jest kwas,a dodatkowo zmiana przepływu prądu usunie wszelkie zabrudzenia. Warto elementy najpierw pokryć miedzią,wtedy chrom trzyma się o wiele lepiej. Dodam,że chrom ma to do siebie,że nie da się"położyć"np.na aluminium,nikiel(i stal z jego dodatkiem).Dlatego właśnie potrzebne jest miedziowanie. Powierzchnia po chromowaniu jest bardzo twarda,odporna na zarysowania,ale uwidacznia nawet najmniejsze niedoskonałości w postaci wgłębień czy rys. Może miałeś na myśli niklowanie? Właśnie tym metalem są pokryte obręcze kół rowerowych. Nikiel ma to do siebie,że "zalewa"niewielkie nierówności,tworząc błyszczącą powierzchnię nawet kiedy pod spodem są ogniska rdzy. Jak z pewnością widziałeś,potrafi potem całymi płatami odpaść. No i niklowana powierzchnia jest jakby srebrzysta,a chromowana z lekkim niebieskawym odcieniem. Na chromie widać ślady np.po palcach. SPRZEDAM BOEING 747 WERSJA SPEC, GARAŻOWANY. MAŁY PRZEBIEG 22,9 MLN.KM. PO PRZEGLĄDZIE WAŻNYM DO 2030 ROKU, WYMIENIONE ZAWIESZENIE, ROZRZĄD SILNIKÓW, KLIMATYZACJA 10-CIO STREFOWA, PRZYCIEMNIANE SZYBY, AIRBAG. NIE BITY. KOLOR BIAŁO- NIEBIESKI Z LOGO "PRESIDENT USA". CENA DO NEGOCJACJI. |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jak przed chromowaniem wypiaskujesz ramę szykuj się na wiele godzin szlifowania papierem wodnym powierzchni.
Pod chrom/ nikiel tylko szkiełkowanie. Pamiętaj że otwory po chromowaniu się zmniejszą niewiele ale będziesz miał zabawe z gwintami itp "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 5008
Dołączył: 5 Paź 2010r. Skąd: Konto zawieszone |
|
|
|
CYTAT Jak przed chromowaniem wypiaskujesz ramę szykuj się na wiele godzin szlifowania papierem wodnym powierzchni. Pod chrom/ nikiel tylko szkiełkowanie. Pamiętaj że otwory po chromowaniu się zmniejszą niewiele ale będziesz miał zabawe z gwintami itp Masz rację,gdyż na ostrych krawędziach typu gwint,osadzają się"kryształki"chromu które zmieniają kształt na okrągły. Narzynki nie mają takiej twardości jak chrom,która jest niekiedy większa niż ta w pilnikach. Tam można połozyć tzw.miękki chrom,czyli matowy. SPRZEDAM BOEING 747 WERSJA SPEC, GARAŻOWANY. MAŁY PRZEBIEG 22,9 MLN.KM. PO PRZEGLĄDZIE WAŻNYM DO 2030 ROKU, WYMIENIONE ZAWIESZENIE, ROZRZĄD SILNIKÓW, KLIMATYZACJA 10-CIO STREFOWA, PRZYCIEMNIANE SZYBY, AIRBAG. NIE BITY. KOLOR BIAŁO- NIEBIESKI Z LOGO "PRESIDENT USA". CENA DO NEGOCJACJI. |
|
Posty: 103
Dołączył: 9 Cze 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Może nie opisałem dokładnie co i jak, dlatego wyjaśnienie.
Ramę roweru chcę przepiaskować i poźniej zwyczajnie ją pomalować na kolor havana bronze. nie zamierzam chromować ramy. czy po samym piaskowaniu lakiernik bez problemu nałoży na nią podkład i później kolor? rozumiem, że nie musze szlifować papierem ewentualnej rdzy która w tym momencie jest gdzieniegdzie na ramie... Jeśli chodzi o obręcze, na pewno nie były nigdy chromowane, zwyczajnie jest na nich w tym momencie rdza, są koloru czarnego. nie chce ich niklować... marzą mi sie chromy;) Jesli dobrze zrozumiałem, przydałoby się je najpierw dobrze wyprostować, zdjęć szprychy, ewentualnie zastąpić je nowymi, natomiast same obręcze ( z uwagi na nierówności spowodowane rdzą wyczyścić papierem i doprowadzić do gładkości) miedziować i dopiero potem chromować. |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Kolego o czym ty mówisz w ogóle.
Rama jest ze stali. W przypadku stali proponuje w takim razie piasek i podkład proszkowy i wtedy dopiero zwykła farba i będzie ok. Ale pamiętaj że dasz za piaskowanie 30-40, podkład proszkowy 150, malowanie z 200 chyba że sam robisz. Ale w twoim wypadku nie musisz piaskować - kupujesz ściągacz do farby i usuwasz wszystkie warstwy. Litrowa puszka to 3-4 dychy, potem podkład, baza i bezbarwny lub podkład i akryl. Obręcze do chromowania dajesz same bez szprych itp. Materiały do przygotowania z 50 złotych, wysyłka w 2 strony 2x30złotych i samo chromowanie około 50 zł za obręcz a potem uzbrój koła. Jest to po prostu nieopłacalne chyba że masz jakieś kosmiczne obręcze za kilkaset złotych. Spore koszty niestety "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 25
Dołączył: 15 Sie 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
kurde... facet nie pyta o koszty tylko o to jak robić. po co mu od razu walić kosztorys. jak bedzie chciał to bez względu na koszty zrobi.
rama - piaskowanie i malowanie proszkiem - farba wypełni nierównosci po piaskowaniu, a trwałość powłoki: żaden spray, akryl, czy inne powłoki nie podskoczą- tylko proszek. jesli chodzi o firmę : IZOMET posiada malarnie proszkową, myślę, że nie bedzie problemu z pomalowaniem elementu. obręcze: tak jak napisałeś: pozbawić szprych, odrdzewić, wyszlifować i dać do obróbki galwanicznej na dawne M8- teren HSW. Tyle w temacie. biez pir...enia o kosztach. wszystko zrobisz w stalówce. I życzą wytrwałości w odrestaurowaniu sprzętu. |
|
Posty: 64
Dołączył: 29 Marz 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 140% |
|
|
|
CYTAT kurde... facet nie pyta o koszty tylko o to jak robić. po co mu od razu walić kosztorys. jak bedzie chciał to bez względu na koszty zrobi. rama - piaskowanie i malowanie proszkiem - farba wypełni nierównosci po piaskowaniu, a trwałość powłoki: żaden spray, akryl, czy inne powłoki nie podskoczą- tylko proszek. jesli chodzi o firmę : IZOMET posiada malarnie proszkową, myślę, że nie bedzie problemu z pomalowaniem elementu. obręcze: tak jak napisałeś: pozbawić szprych, odrdzewić, wyszlifować i dać do obróbki galwanicznej na dawne M8- teren HSW. Tyle w temacie. biez pir...enia o kosztach. wszystko zrobisz w stalówce. I życzą wytrwałości w odrestaurowaniu sprzętu. Przede wszystkim na M8 nie ma miedzi,jest sam chrom,bardzo dobrej jakości.Poza tym wątpie żeby komuś stamtąd chciało się w to bawić |
|
Posty: 49
Dołączył: 14 Cze 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Czy mozecie podac, gdzie i kto w Stalowce robi takie uslugi.
Tez mam cos do chromowania, tzn stara lampe stojaca , z ktorej czesciowo starl sie chrom. |
|
Posty: 64
Dołączył: 29 Marz 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 140% |
|
|
|
CYTAT Czy mozecie podac, gdzie i kto w Stalowce robi takie uslugi. Tez mam cos do chromowania, tzn stara lampe stojaca , z ktorej czesciowo starl sie chrom. W Stalowej napewno nikt nie pochromuje Ci czegoś takiego |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
huwe jestem na wakacjach i rzadko tu wchodzę ale odpisze. W stalowej legalnie nie pochromuje. Tylko wysyłka pod kraków bo zakład w Boguchwale nie chce się bawić jednostkowo
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|