Posty: 61
Dołączył: 24 Gru 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam
Widzę, że często silniki golfa IV benzyna klekoczą jak dizle. Ja mam 1.4 16V. Kiedyś podjechałem na stację i gość chciał mi wlać ropę. Doradźcie co jest przyczyną tego klekotania. Na pewno nie sprzęgło. Czy to się da naprawić , gdzie i za ile - circa. proszę na serio o pomoc bo to klekotanie się nasila. Jak dojeżdżam do skrzyżowania i naciskam sprzęgło to słychać szybkie ustające klekotanie, niewspółmierne do obrotów silnika. Aha przypomniałem sobie, że wymieniana była hydraulika w silniku. Miało to wyciszyć klekotanie ale nic nie pomogło. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1234
Dołączył: 3 Gru 2010r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
a masz w tym może gaz?
|
|
Posty: 284
Dołączył: 24 Paź 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
jedź do mechanika niech ci znajdzie problem.
Naprawiając metodą googlowo-forumową wymienisz pół samochodu i dalej będzie stukać. |
|
Posty: 126
Dołączył: 1 Lip 2012r. Skąd: Stolec Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ja miałem takiego golfa i sprzedałem go po 3 miesiącach.
Ten silnik to porażka i tyle mogę powiedzieć. Pali jak smok a nie jedzie o klekotaniu nie wspomnę. |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
jak klekocze w silniku to będą zawory - trzeba je ustawić . Pozdr.
|
|
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam,klekocze na ciepłym czy zimnym silniku?Czy klekocze tylko jak naciśniesz sprzęgło a jak puścisz przestaje?Czy przy zapalaniu i gaszeniu silnika słychać głośniej?
|
|
Posty: 61
Dołączył: 24 Gru 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Nie mam gazu. Klekocze przy zimnym i ciepłym - chyba bardziej przy zimnym.
Klekocze przy wciśniętym jak i wyciśnietym sprzęgle. Mechanik wymieniał hydraulikę - zna ten problem i chyba nie bardzo wie jak temu zaradzić bo mówił, że trzeba rozbierać głowicę, oglądać tłoki , robić badania. Tam jest samoustawianie zaworów. Tak więc regulacją zaworów? - słuszna uwaga ale skoro ten silnik ma autoregilację - hydrauliczną zaworów? A co myślicie o zużyciu - wytarciu krzywików na wałkach rozrządu. taka jest czasami teoria np.: gdy wymieni się często olej z syntetyka na mineral a potem powrót do choćby semisyntetic. |
|
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ja najpierw sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach,mozliwe ze którys pierscien pekniety.Co do samoustawiajacych zaworow to ida tam takie podkładki i jak mechanik zle dobierze to będą klekotać zawory.Moze tez na ktorys zawor dawac male ciśnienie,moze być sprezyna w zaworze uszkodzona.Jest wiele możliwości,a trzeba wziasc tez pod uwagę ze jeśli słyszymy ze stuka w jakims miejscu to niekoniecznie może być tu co nam się wydaje,poniewaz drgania i odgłosy się przenosza.Np.słyszymy z przodu a tu okazuje się ze sprzeglo.Musisz znajsc dobrego mechanika co będzie chciał naprawić a nie tylko zarobić.
|
|
Posty: 61
Dołączył: 24 Gru 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
No dzięki za zainteresowanie moim tematem.
Sądziłem, że skoro w 1.4 16V to klekotanie jest powszechnym problemem to mechanicy zdołali już opanować taką naprawę - pewnie jest to ta sama przyczyna. No cóż niech się dalej klekocze. Pozdrawiam |
|
Posty: 112
Dołączył: 23 Gru 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jak u mnie klekotało w benzyniaku (nie golf), to sprawcą były hydrauliczne popychacze zaworów.
|
|
Posty: 43
Dołączył: 28 Wrz 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Moderowano przez: Jacek Odkop, nie na temat, + 20
|
|
Posty: 60
Dołączył: 26 Gru 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
ta sa zawory, ten typ juz tak ma, pomoze wymiana glowicy z zaworami na nowa, ale to nie ma sensu bo kasy sporo, roboty tez a i tak beda klekotac po pewnym czasie
|
|