Posty: 61
Dołączył: 13 Lut 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Mam problem, zerwał mi się gwint w bębnie hamulcowym. Kto w stw mógłby mi to naprawić? Chodzi o rozwiercenie i zrobienie nowego gwintu M14x1,5 i ile to może kosztować?
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Dokręcało się koła bez klucza dynamometrycznego ?
|
|
Posty: 52
Dołączył: 30 Lis 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
jeśli gwint jest zerwany to otwór już jest za duży i nic nie rozwiercisz. Trzeba by zaspawać albo zatulejować.Jednak takich napraw nie wykonuje się w bębnach bo to się nie opłaci, a używanie takiego bębna byłoby bardzo niebezpieczne. Moim zdaniem jedyne mądre wyjście to kupno nowego bębna.
|
|
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
W bębnie czy w piaście?
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
CYTAT jeśli gwint jest zerwany to otwór już jest za duży i nic nie rozwiercisz. Autor ma zapewne obecnie gwint M12 i chce wykonać nowy M14. Takich rzeczy się nie robi generalnie. Trzeba kupić nowy bęben. Nauczka na przyszłość, że dokręca się z kontrolą momentu - kluczem DYNAMOMETRYCZNYM. |
|
Posty: 270
Dołączył: 4 Gru 2013r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
czortunio dobrze,że mbogdan napisał wcześniej co trzeba zrobić to wiesz co napisać żeby mądrze zabrzmiało i zabłysnąć"mądrością" na forum tego portalu.
Moderowano przez: panna_pina 2. Zabronione jest w szczególności publikowanie:
2.1. treści o charakterze obraźliwym, naruszających obowiązujące ogólnie przyjęte normy etyczne 2.2. treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku 2.4. wpisów nie zawierających merytorycznej treści, powtarzających się. |
|
Posty: 1863
Dołączył: 9 Sty 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
W polmozbytach kluczy dynamometrycznych nie było i jakoś samochody jeździły.
doktor - nic dodać, nic ująć |
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Jakoś jeździły ... jakoś ... Niech sobie jeden z drugim wsiądzie w taki samochód i jakoś poboczem jedzie.
|
|
Posty: 126
Dołączył: 1 Lip 2012r. Skąd: Stolec Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
czortunio, tobie wypadałoby dokręcić mózg z odpowiednim momentem i wszystko powinno wrócić do normy.
|
|
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Jakoś jeździły ... jakoś ... Niech sobie jeden z drugim wsiądzie w taki samochód i jakoś poboczem jedzie. czortunio kiedyś mało kto używał kluczy dynamometrycznych,ja osobiście naprawiałem silniki w osobówkach i ciężarowych bez takiego klucza.Teraz też nie używam i koła mi nie odpadają.Dla twojej wiadomości to trudno zerwać gwint przy dokręcaniu koła prędzej urwie się śrubę (szpilkę),pewnie ktoś albo krzywo wkręcił albo gwint na śrubie był zepsuty i nawet klucz by nie pomógł.CYTAT Mam problem, zerwał mi się gwint w bębnie hamulcowym. Kto w stw mógłby mi to naprawić? Chodzi o rozwiercenie i zrobienie nowego gwintu M14x1,5 i ile to może kosztować? Witam najlepsze rozwiązanie kupić bęben (piastę)w tym miejscu co jest gwint materiał jest inaczej hartowany gdy się rozwierci to osłabia się,druga sprawa to trzeba byłoby wiercić też felgę.Można byłoby zatulejować i zrobić taki sam gwint ale wtedy trzeba wyważyć bęben.
|
|
Posty: 60
Dołączył: 26 Gru 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
A ja polecam bardzo prosty i skuteczny sposób użycie wkrętek, sprężynek, tulejek typu helicoil.
Przykładowo (nie wiem jaki potrzebujesz): www.allegro.pl/i4854814041.html |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Paweł na helicoila dokręciłbym szpilke głowicy ale nie koło..
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 61
Dołączył: 13 Lut 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
A może ktoś napisać gdzie nagwintuje ten otwór?
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Osiedle Piaski, zjeżdzasz z mostku na rozwidleniu w prawo i po 150 metrach masz po lewej zakład który to zrobi
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 102
Dołączył: 30 Cze 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Miałem taką samą sytuację w poprzednim samochodzie, wymieniłem po prostu bęben, bez kombinowania zaoszczędzenia paru złotówek. Tobie polecam to samo, najpewniejsze i najmniej problemowe rozwiązanie.
P.S. Mechanik z ul. Spacerowej próbował mi wtedy wcisnąć wymianę bębnów po obu stronach wraz ze szczękami - stwierdził że tak trzeba - wtf! |
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
CYTAT czortunio kiedyś mało kto używał kluczy dynamometrycznych,ja osobiście naprawiałem silniki w osobówkach i ciężarowych bez takiego klucza.Teraz też nie używam i koła mi nie odpadają.Dla twojej wiadomości to trudno zerwać gwint przy dokręcaniu koła prędzej urwie się śrubę (szpilkę),pewnie ktoś albo krzywo wkręcił albo gwint na śrubie był zepsuty i nawet klucz by nie pomógł. Masz się czym chwalić Powiedz, gdzie świadczysz te "usługi" ... będziemy wiedzieć kogo unikać CYTAT P.S. Mechanik z ul. Spacerowej próbował mi wtedy wcisnąć wymianę bębnów po obu stronach wraz ze szczękami - stwierdził że tak trzeba - wtf! Takie elementy wymienia się parami. |
|