NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »
Nowy Temat Odpowiedz
zerwany gwint w bębnie hamulcowym, zerwany gwint
Posty: 61
Dołączył: 13 Lut 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Gru 2014r. 20:41  
Cytuj
Mam problem, zerwał mi się gwint w bębnie hamulcowym. Kto w stw mógłby mi to naprawić? Chodzi o rozwiercenie i zrobienie nowego gwintu M14x1,5 i ile to może kosztować?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Gru 2014r. 20:41  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 10 Gru 2014r. 20:57  
Cytuj
Dokręcało się koła bez klucza dynamometrycznego potluczony ? sciana

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 52
Dołączył: 30 Lis 2008r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Gru 2014r. 16:30  
Cytuj
jeśli gwint jest zerwany to otwór już jest za duży i nic nie rozwiercisz. Trzeba by zaspawać albo zatulejować.Jednak takich napraw nie wykonuje się w bębnach bo to się nie opłaci, a używanie takiego bębna byłoby bardzo niebezpieczne. Moim zdaniem jedyne mądre wyjście to kupno nowego bębna.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 08:37  
Cytuj
W bębnie czy w piaście?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 10:02  
Cytuj
CYTAT
jeśli gwint jest zerwany to otwór już jest za duży i nic nie rozwiercisz.


Autor ma zapewne obecnie gwint M12 i chce wykonać nowy M14.

Takich rzeczy się nie robi generalnie. Trzeba kupić nowy bęben. Nauczka na przyszłość, że dokręca się z kontrolą momentu - kluczem DYNAMOMETRYCZNYM.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 270
Dołączył: 4 Gru 2013r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 10:19  
Cytuj
czortunio dobrze,że mbogdan napisał wcześniej co trzeba zrobić to wiesz co napisać żeby mądrze zabrzmiało i zabłysnąć"mądrością" na forum tego portalu.

Moderowano przez: panna_pina
2. Zabronione jest w szczególności publikowanie:
2.1. treści o charakterze obraźliwym, naruszających obowiązujące ogólnie przyjęte normy etyczne
2.2. treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku
2.4. wpisów nie zawierających merytorycznej treści, powtarzających się.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1863
Dołączył: 9 Sty 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 12:21  
Cytuj
W polmozbytach kluczy dynamometrycznych nie było i jakoś samochody jeździły.

doktor - nic dodać, nic ująć umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 14:15  
Cytuj
Jakoś jeździły ... jakoś ... zaklopotany Niech sobie jeden z drugim wsiądzie w taki samochód i jakoś poboczem jedzie.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 126
Dołączył: 1 Lip 2012r.
Skąd: Stolec
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 14:33  
Cytuj
czortunio, tobie wypadałoby dokręcić mózg z odpowiednim momentem i wszystko powinno wrócić do normy.
sciana

QQ
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 297
Dołączył: 12 Lip 2012r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 14:49  
Cytuj
CYTAT
Jakoś jeździły ... jakoś ... zaklopotany Niech sobie jeden z drugim wsiądzie w taki samochód i jakoś poboczem jedzie.
czortunio kiedyś mało kto używał kluczy dynamometrycznych,ja osobiście naprawiałem silniki w osobówkach i ciężarowych bez takiego klucza.Teraz też nie używam i koła mi nie odpadają.Dla twojej wiadomości to trudno zerwać gwint przy dokręcaniu koła prędzej urwie się śrubę (szpilkę),pewnie ktoś albo krzywo wkręcił albo gwint na śrubie był zepsuty i nawet klucz by nie pomógł.

CYTAT
Mam problem, zerwał mi się gwint w bębnie hamulcowym. Kto w stw mógłby mi to naprawić? Chodzi o rozwiercenie i zrobienie nowego gwintu M14x1,5 i ile to może kosztować?
Witam najlepsze rozwiązanie kupić bęben (piastę)w tym miejscu co jest gwint materiał jest inaczej hartowany gdy się rozwierci to osłabia się,druga sprawa to trzeba byłoby wiercić też felgę.Można byłoby zatulejować i zrobić taki sam gwint ale wtedy trzeba wyważyć bęben.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 60
Dołączył: 26 Gru 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 19:21  
Cytuj
A ja polecam bardzo prosty i skuteczny sposób użycie wkrętek, sprężynek, tulejek typu helicoil.


Przykładowo (nie wiem jaki potrzebujesz):

www.allegro.pl/i4854814041.html

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 20:35  
Cytuj
Paweł na helicoila dokręciłbym szpilke głowicy ale nie koło..

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 61
Dołączył: 13 Lut 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 12 Gru 2014r. 20:37  
Cytuj
A może ktoś napisać gdzie nagwintuje ten otwór?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5011
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 13 Gru 2014r. 05:43  
Cytuj
Osiedle Piaski, zjeżdzasz z mostku na rozwidleniu w prawo i po 150 metrach masz po lewej zakład który to zrobi

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 102
Dołączył: 30 Cze 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 13 Gru 2014r. 05:59  
Cytuj
Miałem taką samą sytuację w poprzednim samochodzie, wymieniłem po prostu bęben, bez kombinowania zaoszczędzenia paru złotówek. Tobie polecam to samo, najpewniejsze i najmniej problemowe rozwiązanie.

P.S.
Mechanik z ul. Spacerowej próbował mi wtedy wcisnąć wymianę bębnów po obu stronach wraz ze szczękami - stwierdził że tak trzeba - wtf!

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 13 Gru 2014r. 15:08  
Cytuj
CYTAT
czortunio kiedyś mało kto używał kluczy dynamometrycznych,ja osobiście naprawiałem silniki w osobówkach i ciężarowych bez takiego klucza.Teraz też nie używam i koła mi nie odpadają.Dla twojej wiadomości to trudno zerwać gwint przy dokręcaniu koła prędzej urwie się śrubę (szpilkę),pewnie ktoś albo krzywo wkręcił albo gwint na śrubie był zepsuty i nawet klucz by nie pomógł.

Masz się czym chwalić :szok: Powiedz, gdzie świadczysz te "usługi" ... będziemy wiedzieć kogo unikać mlotek
CYTAT
P.S.
Mechanik z ul. Spacerowej próbował mi wtedy wcisnąć wymianę bębnów po obu stronach wraz ze szczękami - stwierdził że tak trzeba - wtf!


Takie elementy wymienia się parami.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »