NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Praca »
Nowy Temat Odpowiedz
1 2 »
zadanie z matematyki - pomoc,
Posty: 371
Dołączył: 24 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:29  
Cytuj
Witam, córka (5 klasa podstawówki) ma problem z zadaniem, bardzo proszę o pomoc...?? co

Na parkingu stoi 125 samochodów osobowych i ciężarowych. Oblicz ile jest samochodów osobowych a ile ciężarowych jeśli samochodów osobowych jest 4 razy mniej niż ciężarowych.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:29  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 14
Dołączył: 22 Lip 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:35  
Cytuj
125 - łączna ilość samochodów
x - ilość samochodów osobowych
4 * x - ilość samochodów ciężarowych

4x + x = 125
5x = 125
x = 125/5
x = 25

25 - ilość samochodów osobowych
4 * 25 = 100 - ilość samochodów ciężarowych

umiech
Pozdr.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 371
Dołączył: 24 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:38  
Cytuj
CYTAT
125 - łączna ilość samochodów
x - ilość samochodów osobowych
4 * x - ilość samochodów ciężarowych

4x + x = 125
5x = 125
x = 125/5
x = 25

25 - ilość samochodów osobowych
4 * 25 = 100 - ilość samochodów ciężarowych

umiech
Pozdr.



Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź ;) Proszę o informację czy jest możliwe zapisanie tego zadania jednym wyrażeniem?? co

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 14
Dołączył: 22 Lip 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:42  
Cytuj
4x + x = 125 - to właśnie jest "wyrażenie"

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 371
Dołączył: 24 Sty 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 10:42  
Cytuj
Dziękuję Ci bardzo, bardzo !!uśmiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 13:47  
Cytuj
CYTAT
Witam, córka (5 klasa podstawówki) ma problem z zadaniem, bardzo proszę o pomoc...?? co

Na parkingu stoi 125 samochodów osobowych i ciężarowych. Oblicz ile jest samochodów osobowych a ile ciężarowych jeśli samochodów osobowych jest 4 razy mniej niż ciężarowych.


Córka ma problem, czy Ty masz problem?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 212
Dołączył: 18 Lut 2008r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 13:56  
Cytuj
czartunio ktoś zapytal ktoś odpowiedział chyba to nie ty odpowiedziales na posta wiec co się udzielasz zaklopotany

danek
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1
Dołączył: 3 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 15:04  
Cytuj
To trudnezapytanie

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 15:55  
Cytuj
Nosmiech2 przecież napisane, że na poziomie 5 klasysmiech2 Nawet jak człowiek rozwiązał to dalej autorka miała problem z rozczytaniem "wyrażenia".

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 46
Dołączył: 24 Maja 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 19:48  
Cytuj
Hej, wydaje mi się, że na początku 5 klasy dzieci nie znają równań.

samoch osobowych: 125:5=25
samoch ciężarowych 125:5razy4=100

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 996
Dołączył: 6 Maja 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:12  
Cytuj
Nie no faktycznie temat do dalszej dyskusji. Po co drążycie?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:29  
Cytuj
CYTAT
Nie no faktycznie temat do dalszej dyskusji. Po co drążycie?

alamakota nie drąży, tylko słusznie zwraca uwagę, że jeżeli dzieci w tej klasie nie rozwiązują jeszcze równań z niewiadomymi to dziecko nie może przynieść zadania rozwianego w ten sposób, bo dostanie banię.

I faktycznie jeżeli jednych aut jest jedna część, a drugich cztery części i w sumie tworzą one całość w postaci pięciu części to znaczy, że osobowych jest 1/5, a ciężarowych 4/5. Zatem 125*1/5 to samochody osobowe, a 125*4/5 to samochody ciężarowe. Czyli kolejno 25 i 100 umiech Tylko nie wiem czy takie rozumowanie nie jest jeszcze bardziej pogmatwanym dla piątoklasisty.

Autorka zapewne wie najlepiej, co teraz córka przerabia i jakie rozwiązanie wybrać. Pozdrawiam.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:30  
Cytuj
CYTAT

Autorka zapewne wie najlepiej, co teraz córka przerabia i jakie rozwiązanie wybrać. Pozdrawiam.


Jesteś pewien, że wie?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 270
Dołączył: 4 Gru 2013r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:49  
Cytuj
CYTAT

Jesteś pewien, że wie?

Na pewno wie i wie lepiej od Ciebie znawco wszystkich tematów na tym forum.Może użyłbyś do rozwiązania tego zadania klucza dynamometrycznego i wtedy będzie ok.?
Ps.
Najlepiej jakbys sie nie wtrącał jak ktoś komuś chce pomóc a ty nie masz nic konkretnego do powiedzenia tylko swoje madrości.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 3559
Dołączył: 4 Sie 2010r.
Skąd: Stalówka
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:56  
Cytuj
Rozumiem że temat emocjonujący ... przynajmniej jak wczorajszy mecz umiech Ale wydaje mi się że ciut odbiegacie od tematu.

"Wilki nie przejmują się tym , co myślą o nich barany"
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 46
Dołączył: 24 Maja 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 20:57  
Cytuj
Jacky, jeśli przeszkadza Ci, że na forum ludzie rozmawiają, nie wchodź na forum. Jeśli nie interesuje Cię wątek, po co zaglądasz. A przede wszystkim, dziecko, nie zwracaj dorosłym uwagi o czym mają rozmawiać. To bardzo nieładnie. Starzy się nad Tobą nie przemęczają.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 126
Dołączył: 19 Maja 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:00  
Cytuj
W szkole podstawowej dzieci uczą się rozwiązywać układ z jedną niewiadomą, więc wasze wcześniejsze dzikie propozycje są na marne, bo w tym zadaniu właśnie chodzi aby użyć "x". W gimnazjum dzieci przechodzą na poziom dwóch niewiadomych, w średniej na poziomie podstawowym dochodzi równanie kwadratowe. Czepiacie się czortunia, jest to wkurzający osobnik, ale ja uważam, że ma rację. Załamałabym się gdybym nie potrafiła pomóc 11 letniemu dziecku w lekcjach.

Moderowano przez: el.Banan
Proszę trzymać się tematu! I nie rzucać trollami na lewo i prawo ,a w szczególności w kierunku innych użytkowników

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:14  
Cytuj
CYTAT

Jesteś pewien, że wie?

Myślę, że jak otworzy zeszyt córki to metodą porównywania znaczków (liter i cyfr) ogarnie, czy to jest ten moment, by używać równań z niewiadomymi umiech Może to nie jest trudne zadanie, ale u większości osób życie wymaga używania zwykle prostych rachunków i po prostu często gubi człowiek tę umiejętność przypomnienia sobie metody rozwiązania zadania, mimo, że jest ona znana, gdzieś tam w tyle głowy siedzi, ale po prostu nie pojawia się. Później patrzy się na rozwiązanie i myśli "o rety, przecież to takie proste, wystarczyło użyć tego czy tego równania". Poza tym, ja widzę na forum bardzo rzadko ludzi, którzy mają problem z matematyką, a na każdym kroku widzę ludzi, którzy nie potrafią zdania poprawnie po polsku napisać. Każdy ma jakieś słabsze punkty, u jednych to matematyka, u innych język polski umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 126
Dołączył: 19 Maja 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:19  
Cytuj
Szopen, może dlatego nie widzisz problemów u forumowiczów z matematyką bo na forum się raczej pisze. Rzadko pojawia się jakiś post rachunkowycool girl No, ale mogę się mylić;)

Jasne, że nie każdy wszystko pamięta, ale dzieci mają książki, w których jest wszystko potrzebne do rozwiązania każdej pracy domowej na poziomie 11 latka. Trzeba wziąć podręcznik, poczytać i próbować ogarnąć. Osoba dorosła po kwadransie zastanowienia nie powinna mieć z tym problemu, a jednak...neutralny

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:22  
Cytuj
CYTAT
Szopen, może dlatego nie widzisz problemów u forumowiczów z matematyką bo na forum się raczej pisze. Rzadko pojawia się jakiś post rachunkowycool girl No, ale mogę się mylić;)

Ja myślę, masz całkowitą rację umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 126
Dołączył: 19 Maja 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:24  
Cytuj
Nie ironizuj mój drogi. zarumieniony

BTW: http://zadane.pl/zadanie/10056131

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:28  
Cytuj
CYTAT
Nie ironizuj mój drogi. zarumieniony

BTW: http://zadane.pl/zadanie/10056131

To nie ironia. Pisząc to (o języku polskim) zdawałem sobie sprawę, że trochę lecę w ciula, ale nie sądziłem, że tak szybko zostanę zdemaskowany smiech2

Ps. W linku który podałaś, w poleceniu jest "obliczyć ile jest samochodów osobowych, a ile ciężarowych" zaś w rozwiązaniu jest podana jedynie liczba samochodów osobowych, zatem zadanie nie jest rozwiązane prawidłowo, a przynajmniej nie w pełni umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 126
Dołączył: 19 Maja 2015r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:40  
Cytuj
Ojj szopen szopen, ja z portali zadane.pl nie mam potrzeby korzystać, ale mimo wszystko średnio wykształcona osoba z tego bylejakiego rozwiązania powinna umieć ogarnąć zadanie dziecka, jeśli poziom podręczników go przerasta.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 996
Dołączył: 6 Maja 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 21:51  
Cytuj
Weź alamakota otrząśnij się bo zachowujesz się jak byś sama miała problem z rozwiązaniem jak i autorka. Wszedłem bo temat mnie zaciekawił, ale spodziawałem sięjakiegoś ambitniejszego zadanie. Był pytanie, szybko padła odpowiedź i temat powinien zostać zamkniety a widzę że sama się nakręciłaś jakbyś całke albo różniczke rozwiązywała. :-) Aha i masz rację dla mojej mamy zawsze będę dzieckiem;-)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
HIV
HIV
HIV
Posty: 1562
Dołączył: 30 Cze 2011r.
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżenia: 80%
ff
Wysłany: 9 Paź 2015r. 22:05  
Cytuj
Matura 1960 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?

Matura 1970 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?

Matura 1980 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile procent stanowi zysk drwala?

Matura 1990 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal i jaki wpływ miała jego praca na otoczenie drzewa (uwzględnij sąsiadującą z drzewem florę i faunę)?

Matura 2000 r. (tylko dla zainteresowanych)

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka starych drzew. Opisz w kilku zdaniach, jak w tej sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny? Jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych drzew?

Matura 2010 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. Zakreśl liczbę 20.

Matura 2020 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
1 2 »
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Praca »