Posty: 996
Dołączył: 6 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Czortunio ty znasz jakies inne profesjonalne narzędzia niż tylko klucz dynamometryczny? Widać że usłyszałeś kiedyś gdzieś o takim i teraz każdą śrubę nim dokręcasz.
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Klucz dynamometryczny jest absolutną podstawą. Jeśli ktoś nie potrafi dokręcić koła, niech się nie bierze za nic trudniejszego!
A zarazem jest to bardzo tanie i dostępne narzędzie. Jego nieużywanie można tłumaczyć jedynie ignorancją , niewiedzą. To tak jakby mówić o rachunku różniczkowym nie potrafiąc dodawać i mnożyć |
|
Posty: 1
Dołączył: 25 Lis 2016r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ciekawa firma - rodzinna. Jakosc tam bez ładu -
|
|
Posty: 450
Dołączył: 1 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
czortunio proszę Cię skończ już z tym kluczem dynamometrycznym ;)
Te wszystkie wartości momentów odnoszą się do fabryki, inaczej mówiąc do nowych połączeń, a nie starych, dlatego np w ASO Mercedes zawsze mają obowiązek używać nowych srub, a nie brudnych, skorodowanych i dokręcenie "na wartość" takim kluczem, nie gwarantuje, że wszystko będzie ok. Przynajmniej tak mi to tłumaczono na agiehu w wydziale mechaniki i budowy maszyn. Te klucze przydają się przy małych wartościach Nm, tam, gdzie łatwo coś ukręcić (np miska olejowa, głowica itd) Sam używam klucza dyn. do kół tylko dlatego, że ma długą wajchę i nie męczę się Natomiast rozumiem oburzenie w przypadku wulkanizacji, gdzie tak mocno dokręcą koła udarem że ciężko je odkręcić. Klucze dyn. są drogie a nie tanie, bo tanie to jest chińskie które już na starcie nie trzyma parametrów, a oprócz tego te klucze trzeba kalibrować okresowo, co też kosztuje. Dlatego wole pewną rękę fachowca niż rozdygotany klucz dyn ;) Temat uważam za wyczerpany |
|
Posty: 29
Dołączył: 25 Lut 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Czy dokręcono śruby poprawnie (właściwym momentem, kluczem dynamometrycznym)? Czy nie zrobili przysłowiowego dziadostwa, w postaci pourywanych plastików, blachowkrętów, połamanych spinek od osłon itp. Czy demontaż elementów przeprowadzili z należytą starannością i dbałością o własność klienta? Np. używając specjalistycznych narzędzi zamiast młotka i przecinaka? Etc. Czasem niby 40 zł taniej, a się okazuje, że powinni jeszcze dopłacić klientowi za zniszczenia! Pamiętaj. Naprawa jest tym lepiej wykonana, im mniejsze są wiedza klienta i jego wymagania. Co wcale nie znaczy, że za 80 zł byś miał zrobione dobrze albo lepiej. Trzeba być tylko świadomym, że wymiana i wymiana to jest różnica. No tak różnica jest taka że chcieli ze mnie zedrzeć ale się nie dałem. I oszczedziłem. |
|
Posty: 996
Dołączył: 6 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Oczywiste jest że każda śruba ma swoją wytrzymałość więc określony moment dokręcanie. Nie znaczy że każdą śrubę klyczem dyn. trzeba dokręcać. Myśle że powinieneś to zacząć leczyć bo to już jakąś psychozą pachnie.
|
|
Posty: 20
Dołączył: 25 Paź 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Ja biorę dwa razy tyle za robotę co szwedo a jak poczytam więcej tych bzdur będę brał trzy razy tyle a wy będziecie bulić i płakać
|
|
Posty: 29
Dołączył: 25 Lut 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Vmax
A mógłbyś powiedzieć gdzie cię można znaleźć bo chętnie zapłacę więcej niż u Szwedo. |
|
Posty: 478
Dołączył: 27 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 80% |
|
|
|
Ludzie! Koło istnieje od 1345784lat… albo i dłużej… a klucz dynamometryczny?
Użytkuję trzecie auto w swoim życiu i nigdy nikt mi koła żadnym pierdolnikiem nie dokręcał. Czy to cód że żyję? |
|
Posty: 256
Dołączył: 9 Wrz 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
vmax skasował wszystkich komentarzem
|
|