Posty: 442
Dołączył: 28 Sie 2010r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
w czasie ostatniej wymiany
pytalem jaki jest moment dokrecenia srub zaklad wulkanizacyjny : 120 mechanik prywatny : 140 autorud :150 moze ktos cos wiecej wie na ten temat |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 1110
Dołączył: 20 Maja 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Pewnie każdy mechanik ma swoje zdanie ale według oponaok.pl to zaklad wulkanizacyjny miał racje.
http://www.oponaok.pl/dokrecanie-kol/ |
|
Posty: 90
Dołączył: 5 Maja 2016r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jedyne pewne źródło to instr obsługi auta. Tam znajdziesz info o podziale momentu dla felg aluminiowych i stalowych.
|
|
Posty: 5
Dołączył: 23 Sty 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
przy nakrętkach w japońskich autach np subaru przy oryginalnych felgach alu 90 Nm, w VW przy oryginalnych felgach alu 140 Nm a stalowe VW 160 Nm. Po przykreceniu odpowiednim momentem powinno sie po przejechaniu około 50 km sprawdzic i dokręcic tym samym momentem. Poza tym klucze dynamometryczne poddaje sie okresowej kalibracji. W kluczu dynamometrycznym po uzyciu powinno sie zwolnic sprężynę, jesli sie tego nie wykonuje wskazania przykręcania są mylne.Pozdrawiam
|
|
Posty: 1504
Dołączył: 22 Lut 2013r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT w czasie ostatniej wymiany pytalem jaki jest moment dokrecenia srub zaklad wulkanizacyjny : 120 mechanik prywatny : 140 autorud :150 moze ktos cos wiecej wie na ten temat Jeżeli nie masz innych źródeł to 120 Nm dla śruby M12 wystarczy. |
|
Posty: 307
Dołączył: 24 Lis 2017r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
w wieszosci aut jest 120, ale najlepiej sprawdzac w instrukcji danego auta.
|
|
Posty: 492
Dołączył: 25 Lut 2016r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Jak miałem mitsubishi to w instrukcji obsługi moment dla alu wynosił 16kg.
R5_VIRUS dobrze pisze, w instrukcji danego auta masz napisane jak ma być dokręcone koło. |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Podobają mi się te wynurzenia liczbowe - a póżniej sierota stoi na poboczu i nie może kluczem śrub/nakrętek w kołach odkręcić i zmienić . Dokręć je sobie kluczem na ostro jaki masz na wyposarzeniu auta - gwintu nie przekręcisz , a jest szansa że później tym samym kluczem dasz radę zrobić to w sytuacji awaryjnej przy wymianie koła w trasie ;)
|
|
Posty: 450
Dołączył: 1 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Podobają mi się te wynurzenia liczbowe - a póżniej sierota stoi na poboczu i nie może kluczem śrub/nakrętek w kołach odkręcić i zmienić . Dokręć je sobie kluczem na ostro jaki masz na wyposarzeniu auta - gwintu nie przekręcisz , a jest szansa że później tym samym kluczem dasz radę zrobić to w sytuacji awaryjnej przy wymianie koła w trasie ;) Zeby to takie proste bylo, moze w nowych autach. W starych jak wszystko zarosniete i nigdy nie oczyszczone mozna dokrecic i 60nm a kolejna zmiana kol bedzoe wymagac 2m przedluzki. |
|