Posty: 70
Dołączył: 3 Lis 2014r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Witam.
Czy na terenie Stalowej zajmuje się ktoś profesjonalnie konserwacją podwozi samochodowych, mam tu na myśli cały niezbędny proces aby usługa miała sens, który udokumentowany byłby dokumentacją fotograficzną - co jest obecnie bardzo popularne i co najważniejsze obarczony gwarancją na wykonaną pracę? Przykład procesu. Tzw. malowanie barankiem mnie nie interesuje, mimo że u szwagra hulo 10ty rok: 1. Przygotowanie samochodu oraz jego zabezpieczenie 2. Mycie wstępne, wodą pod wysokim ciśnieneim 3. Odkręcenie nadkoli oraz wszelkich osłon plastikowych 4. Dokładne mycie wodą pod średnim ciśnieniem z użyciem środków chemicznych (detergentów). 5. Wstępne czyszczenie mechaniczne całego podwozia. 6. Dokładne czyszczenie mechaniczne- przy użyciu specjalistycznych narzędzi- wszelkich ognisk korozji, oraz miejsc wymagających ingerencji. 7. Ponowne mycie środkami odtłuszczającymi. 8. Suszenie, oraz malowanie ognisk korozji farbą antykorozyjną. 9. Nakładanie specjalistycznego środka konserwującego na bazie żywic. 10. Suszenie, składanie osłon. 11. Końcowe mycie nadwozia. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 306
Dołączył: 1 Kwie 2014r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Podbiję temat bo sam szukam takiego fachowca od podwozia. PS. dobry elektryk samochodowy polecam Łukasza Gole z Rzeczycy Okrągłej. Robi zdjęcia na bieżąco z dokonywanych napraw, wszelkie usterki i wymagane naprawy wycenia i dzwoni do tego jest dobrym specjalistą jeśli chodzi o elektrykę.
|
|
Posty: 83
Dołączył: 22 Marz 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=FWzKp1_2s5U
|
|
Posty: 70
Dołączył: 3 Lis 2014r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT https://www.youtube.com/watch?v=FWzKp1_2s5U Dziekuję Ci aisza2w. Pozostaje mi teraz tylko zakup garażu, oczywiście z podnośnikiem i wyposażeniem z zapodanego filmiku. Problem się rozwiązał Po udanym zakupie zapraszam remont na wykonanie usługi
|
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Słuchaj zapytaj u Hoffmana w Rzeszowie. Kiedyś to robili profesionalnie ale kilka lat temu cena przekraczała tysiąc złotych.
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 70
Dołączył: 3 Lis 2014r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Auto robię dla siebie a nie na sprzedaż, także jestem świadomy wydatków, w szczególności, że posiadane auto jest średniej wielkości sedanem z napędem na tył, co również przysporzy więcej pracy. Chyba jednak zdecyduję się na specjalistów z Krzeszowa nad Sanem bo bliżej, chociaż z drugiej strony Marcel jeździ częściej i łatwiej się będzie dostać.
Mimo wszystko zastanawiający jest fakt, że nikt takich prac w mieście i najbliższych okolicach stw nie wykonuje. |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
A ja ci powiem czemu. Samemu to dzień rozbierania, dzień czyszczenia, dzień malowania, dzień konserwacji, wyschnie i dzień składania. Plus jakiś wydech pomalować na spawach i wiele innych. Roboczogodzina to dobre 50 zł w wersji eco, a trzeba najmniej 30 by zrobić porządnie. Chemia na profile, spód 300-500 zł, średnia półka nie topowe. Jak myślisz ile osób na to pójdzie.
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 119
Dołączył: 5 Wrz 2018r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Mam jakieś doświadczenie w tym temacie i ze swojej strony napisze tak.
Aby prace związane z zabezpieczeniem podwozia były zadowalające nie tylko dla oka, potrzebny jest odpowiedni sprzęt (m.in. podnośnik,sprężarka, myjka ciśnieniowa,szlifierka itp.), zastosowanie właściwych środków w miejsca które tego wymagają i... temperatura otoczenia. Nie ma sensu zdzierać fabrycznego zabezpieczenia tam, gdzie zdaje ono egzamin. Każdy samochód będzie miał słabe punkty, które po 10 latach użytkowania widać gołym okiem i tym trzeba się zająć. Najpierw należy usunąć wszystkie elementy osłaniające (nadkola,osłony tłumika itp) i ewentualnie odkręcić dolną część przednich błotników - jeżeli samochód nie miał zamontowanych chlapaczy, to w tych miejscach zbiera się sporo brudu. Później należy umyć podwozie środkiem odtłuszczającym(np: Dimer) i spłukać całość. Kolejny krokiem jest zlokalizowanie ognisk korozji, mechaniczne usunięcie rdzy a na wżery stosujemy środki chemiczne ( cortanin,brunox itp.) Jak mamy możliwość piaskowania to efekt będzie lepszy. Dalej odtłuszczamy i stosujemy odpowiednie podkłady - każde miejsce "gołej blachy" musi być zabezpieczone farbą podkładową! Tak przygotowany samochód jest gotowy do pomalowania środkiem zabezpieczającym. Na takie prace potrzeba min 4-5 dni. Proponuje nie malować całej płyty podwozia tylko miejsca,które tego wymagały, zamalowanie całego podwozia tak naprawdę utrudni nam dalsze kontrolowanie. Należy pamiętać o zabezpieczeniu "wrażliwych" miejsc nadwozia. W profile zamknięte i miejsca z trudnym dostępem stosujemy środek na bazie wosku. Warto też udrożnić otwory w drzwiach,które służą do odprowadzenia wody. Konserwacja nie pełni dożywotniej ochrony samochodu i prace zabezpieczające powinno robić się co 2-4 lata. |
|
Posty: 195
Dołączył: 14 Gru 2011r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Witam. Czy na terenie Stalowej zajmuje się ktoś profesjonalnie konserwacją podwozi samochodowych, mam tu na myśli cały niezbędny proces aby usługa miała sens, który udokumentowany byłby dokumentacją fotograficzną - co jest obecnie bardzo popularne i co najważniejsze obarczony gwarancją na wykonaną pracę? Przykład procesu. Tzw. malowanie barankiem mnie nie interesuje, mimo że u szwagra hulo 10ty rok: 1. Przygotowanie samochodu oraz jego zabezpieczenie 2. Mycie wstępne, wodą pod wysokim ciśnieneim 3. Odkręcenie nadkoli oraz wszelkich osłon plastikowych 4. Dokładne mycie wodą pod średnim ciśnieniem z użyciem środków chemicznych (detergentów). 5. Wstępne czyszczenie mechaniczne całego podwozia. 6. Dokładne czyszczenie mechaniczne- przy użyciu specjalistycznych narzędzi- wszelkich ognisk korozji, oraz miejsc wymagających ingerencji. 7. Ponowne mycie środkami odtłuszczającymi. 8. Suszenie, oraz malowanie ognisk korozji farbą antykorozyjną. 9. Nakładanie specjalistycznego środka konserwującego na bazie żywic. 10. Suszenie, składanie osłon. 11. Końcowe mycie nadwozia. pw |
|
Posty: 195
Dołączył: 14 Gru 2011r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Podbiję temat bo sam szukam takiego fachowca od podwozia. PS. dobry elektryk samochodowy polecam Łukasza Gole z Rzeczycy Okrągłej. Robi zdjęcia na bieżąco z dokonywanych napraw, wszelkie usterki i wymagane naprawy wycenia i dzwoni do tego jest dobrym specjalistą jeśli chodzi o elektrykę. pw |
|
Posty: 5021
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Podbijam. Tel. 531 571 171 1000-1500 zł na gotowo pod Rzeszowem. Koledze robili teraz auto i wykonanie super.
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|