Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Pamiętasz spotkania ROD z prezydentem Szlęzakiem w czasie konsultacji społecznych nad przebiegiem drogi przez ogrody organizowanych przez organizacje Nasze Miasto?
Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Nigdy nie kwestionowałem „winy” i „błędów” ani Szlęzaka, ani Rzegockiego. Wręcz przeciwnie: udowadniałem, że jest to „efekt ciągniony”. Niemniej jednak jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę:
1. Ani Szlęzak, ani Rzegocki (ani inni poprzednicy) nie mieli szansy na odkupienie swoich „win”. Za to Prezydent Nadberzeżny miał 6 lat na naprawienie ich domniemanych i kardynalnych „błędów”. 2. W projekcie wybranym i zatwierdzonym przez Szlęzaka w 2012 roku były ekrany dźwiękochłonne na całej długości obwodnicy od ronda przy Vivo do mostu na Pysznicę. Oczywiście Prezydent Nadbereżny nie ponosi winy za zmianę np. norm hałasu. To jednak za jego czasów czteropasmowa obwodnica z ekranami zmieniła się w dwupasmową jezdnię bez ekranów i bez poboczy. Wiedząc o tym, nie zrobił nic, aby skompensować te zmiany w projektach oraz decyzjach z roku 2018. 3. Nie wiem, jakby zachowali się poprzedni prezydenci w obliczu zmiany przepisów, zmiany kształu obwodnicy, petycji, interpelacji radnych i interwencji mieszkańców. Wiem jednak, że Prezydent Nadbereżny od 2018 roku udawał, że problemu hałasu nie będzie, a po otwarciu obwodnicy udaje, że problemu hałasu nie ma. A przecież jego poparcie, wzmocnione stanowiskiem Rady Miejskiej, mogłoby pomóc w chociaż częściowym naprawieniu tego, co zostało popsute. Nie robi tego, nawet nie próbuje. I tylko o to mogę mieć do niego pretencje lub żal. O nic wiecej. |
|
Posty: 105
Dołączył: 28 Paź 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Mieszkam obecnie 100 m od obwodnicy przebiegającej na wysokości drugiego pietra i nie myslę aby jakieś ekrany były w stanie wytłumić chałas (jak na lotnisku) mimo , ze mam przed oknami drzewa. Myslałem ,że decydenci zdecydują o wariancie przebiegu obwodnicy wzdłż Sanu , (po wale przeciw-powdziowym)co stanowiło by jednocześnie zabezpieczeniem przed powidziami .
Obwodnica była by może ze 200 m dłóższa , ale mozna było ją puścić pod mostem kolejowym w Nisku i sporo zaoszczędzić na tym wielkim widukcie nad torami kolejowymi w Nisku. No ale stało się :( |
|
Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Ja popieram propozycje zakrzaczenia poboczy nasypu. To nie tylko świetny filtr kurzu i miejsca lęgowe i zimowania dla owadów ale jest Zielone i świetnie w/g lokalnych eko-aktywistów tłumi hałas.
To wyjątkowa okazja żeby zakrzaczac w terenie zabudowanym. 10 metrowe panele pod nasypem nie bardzo widzę architektonicznie satysfakcjonującymi. Ale to byłoby jałowe wróżenie z fusów przed rekomendacjami speców WIOS. PS. Może mieszkańcy nad krajówką napiszą ile im ubyło? Na pewno im ubyło tyle co innym przybyło wiec chyba się da. Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 105
Dołączył: 28 Paź 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Od strony połódnioej można umieścić panele fotowoltaniczne , sporo by tego się tam zmieściło .
Co do sarenek i barzantów o których pisze Bogdan , to przypomina mi się film Faraon i skarabeusz przez którego armia faraona ,aby go obejśc musiała zasypać kanal nawadniający budowany przez całae zycie przez egipcjanina. |
|
Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Tak było, czytałam
Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT ...zakrzaczenia ... Zielone .... 10 metrowe panele ... ubyło ... czytałam... Uwaga: Nie karmić trolla |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT Mieszkam obecnie 100 m od obwodnicy przebiegającej na wysokości drugiego pietra... Wiem, o którym miejscu mowa. Jest to dobitny przykład na to, jak urzędnicy siedzący za biurkiem potrafią zniweczyć dorobek życia zwykłych ludzi. Mam nadzieję, że pomiary wykazały przekroczenie hałasu i WIOŚ wskaże jakiś rozsądny sposób przynajmniej na jego ograniczenie. A przecież tak niewiele było potrzeba, aby poprowadzić drogę w innym miejscu i przy okazji zaoszczędzić na wysokim nasypie, przepuście pod obwodnicą i wspomnianym wiadukcie nad torami. Ale skoro wszystko robi się w trybie „projektuj i buduj”, to hulaj dusza. A ludzi ma się za nic. CYTAT Od strony połódnioej można umieścić panele fotowoltaniczne ... Raczej nie można. Na całej długości obwodnicy jest bardzo mało miejsc o ekspozycji zbliżonej do południowej. CYTAT Co do sarenek i barzantów .... to przypomina mi się film Faraon i skarabeusz... Przyrównując sarny i bażanty do skarabeusza, na pewno nie podniesiemy rangi prezydentów naszego miasta (byłych, obecnego oraz przyszłych) do rangi faraona. Chociaż jest kilka podobieństw a zarazem przeciwieństw. Faraon musiał zasypać kanał, nasi prezydenci mogli wybrać inny (lub zmienić) przebieg obwodnicy (jednak woleli zniszczyć tereny zielona i „zaorać” działki). Faraon to zrobił ale w ostatecznym rozrachunku przegrał. Nasi prezydenci (dotychczasowi i obecny) tego nie zrobili i też przegrali (lub kiedyś przegrają). Jednak to faraon jest bohaterem całkiem ciekawej opowieści. Po naszych prezydentach nie pozostanie nic oprócz stwierdzenia: „to wina XYZ” (XYZ – można wstawić dowolne nazwisko lub przezwisko). Ja jedynie pokazuję, jak można było uniknąć błędów i jak nadal można spróbować, chociaż częściowo, zniwelować ich skutki. Ale nadal nie widzę, aby ktoś chciał z tego skorzystać. A wygląda na to, że niestety najwięcej uwag będzie zgłaszanych w stosunku do obecnego prezydenta. |
|
Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Bogdan halsuje na całego i w czynie społecznym pomaga przy koszeniu miejskich trawników
Brawo Ty! Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Nie tak dawno pisałem:
CYTAT Jak tak dalej pójdzie, będziemy mogli w przyszłości powiedzieć o tym, byłym już wtedy, prezydencie, że: zastał Stalową Wolę zieloną, a zostawił zasmrodzoną. Jednak po przeczytaniu wczorajszego artykułu https://stalo(...)id=52246 oraz zamieszczonych pod nim komentarzy stwierdziłem, że nie trzeba jednak czekać tak długo. Zamiast czasu przyszłego można śmiało użyć czasu teraźniejszego. „Zagłębie aluminiowe” – roztapianie aluminium oraz wypalanie proszków i past odlewniczych – efekt: smród, zanieczyszczone powietrze, dziwne odczucie „piasku” w ustach i oczach oraz dziwny posmak w ustach nie tylko tuż obok zakładów. „Stalownia” – kiepskiej jakości złom (rdza, farby, lakiery, oleje, plastiki), szybki proces topienia z użyciem łuku elektrycznego wspomaganego lancami tlenowymi i palnikami gazowymi, dodawanie dużych ilości dodatków stopowych, odsłonięta jedna ściana stalowni, wyłączona lub niewystarczająco wydajna instalacja odpylająca – efekt: smród, zanieczyszczone powietrze, rdzawy słup pyłu nad miastem. Utworzone „trójkąty komunikacyjne” pomiędzy obwodnicą/Solidarności/Energetyków, a Bojanowską/Przyszowską oraz Kasprzyckiego/Wrzosową itp. realizowane wg zapowiedzi Pana Prezydenta z 2019 roku: https://stalo(...)id=47872 – efekt: smród spalin, hałas komunikacyjny. Ustawiczne zawężanie strefy ochronnej wokół terenów huty (patrz bloki obok stadionu, działka na sprzedaż obok starego żłobka przy hucie, były parking obok bramy nr 3 itp.) – efekt: coraz bardziej dokuczliwy hałas przemysłowy oraz coraz mniejsza zdolność filtracyjna pozostałej roślinności. Dlaczego nocą: Już za moich czasów na stalowni energia elektryczna była najtańsza właśnie w nocy. Jeżeli się nie mylę, to jeszcze nie tak dawno w czasie kryzysu, jaki przeżywała HSJ, piec pracował tylko na 3 zmianie. W nocy dodatkowo nie widać dymów unoszących się nad pracującymi urządzeniami. Wiem, gdzie znajduje się przywoływana stacja monitoringu jakości powietrza (moim zdaniem za blisko zakładów). Nie wiem jednak, jaka jest rzeczywista wartość otrzymywanych wyników pomiarów. Owszem można zgłosić przekroczenia norm hałasu i jakości powietrza do WIOŚ. Ale jeżeli WIOŚ podejdzie do pomiarów w taki sam sposób, jak przy pomiarach hałasu komunikacyjnego od obwodnicy (pomiar tylko w jednym wybranym miejscu w odległości 150 m od miejsc, których dotyczyły zgłoszenia) lub pojawi się po uprzednim powiadomieniu danego zakładu, to końcowy efekt może być daleki od rzeczywistego. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Cytat z innego tematu:
CYTAT Jaja na maxa Dowiedziałem się, że w ubiegłym tygodniu na HSJ była kontrola WIOŚ wtedy kiedy zakład ma REMONT !!! ))))) Stalownia stoi, walcownia stoi Można oddychać!... Nic dodać, nic ująć. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Wracając do głównego tematu, historii ciąg dalszy:
2021-10-07 Odpowiedź WIOŚ na pismo z dnia 23.09.2021 Informacje na temat innych punktów pomiarowych i terminów wykonywania pomiarów (cytaty w nieco zmienionej, bardziej chronologicznej kolejności): CYTAT ...Warunki pogodowe związane z opadami atmosferycznymi oraz siłą wiatru nie pozwoliły na zainstalowanie aparatury pomiarowej przez pracowników CLB GIOŚ Oddział w Rzeszowie przy obwodnicy Stalowej Woli i Niska w okresie od 15 do 26 września 2021 r... ...W okresie od 27 do 29 września 2021 r. wykonywane były pomiary hałasu przy użyciu automatycznej stacji pomiarowej w punkcie pomiarowym przy ul. Słonecznej 62 w Stalowej Woli... ...Obecnie nie są planowane kolejne punkty pomiarowe na terenie Stalowej Woli i Niska... Podsumowując, pomiary hałasu komunikacyjnego od obwodnicy zostały wykonane w trzech miejscach: w Stalowej Woli przy ul. Poniatowskiego 82 i przy ul. Słonecznej 62 oraz w Nisku przy ul. Pszennej 2A. Inne punkty, których dotyczyły zgłoszenia, niestety zostały pominęte. Na razie to będzie musiało wystarczyć. Teraz trzeba poczekać na raport z wynikami kontroli w GDDKiA (z pisma wynika, że kontrola trwa nadal) oraz na raport z wynikami pomiarów (z pisma wynika, że będą dostępne po wykonaniu i przekazaniu odpowiednich sprawozdań). |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Na tym portalu pojawił się nowy artykuł na temat pomiarów - cieszę się, że ponownie ktoś potwierdza zamieszczane przeze mnie informacje.
|
|
Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Mógłbyś potwierdzić Nasze przypuszczenia kto?
Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Kontynuując wątek dotyczący przeszłości, teraźniejszości i najbliższej przyszłości terenów obok obwodnicy, należy zauważyć, że aktualnie powstaje ok. 450 m ogrodzenia (na razie???).
I zastanawiam się, czy do naszego miasta dotarła już nowomoda na budowanie płotów i/lub zasieków, czy jest to pierwszy etap realizacji „nowego układu dróg” w rejonie Vivo, czy właśnie powstaje kolejna „chluba Stalowej Woli” (ciekawe za czyje i jak duże pieniądze), czy nasza władza nadal uparcie rozwiązuje problemy, które wcześniej uparcie tworzyła? Czemu ma ono służyć? Czy ma chronić galerię przed klientami, czy klientów przed galerią? A może ma służyć bezpieczeństwu pieszych? Ciekawe, ile dni po zawieszeniu siatki właśnie ci piesi zrobią w niej pierwsze dziury? A tak już bardziej poważnie, patrząc na to, co się dzieje wokół obwodnicy, zastanawiam się, czy tylko dla mnie jest coś tutaj nie tak? I sam już nie wiem: Czy to galeria jest po złej stronie drogi, czy droga jest po złej stronie galerii? A może idąc dalej, należy zadać jeszcze inne pytanie: Czy to miasto jest po niewłaściwej stronie obwodnicy, czy obwodnica jest po niewłaściwej stronie miasta? |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
W ostatnim piśmie przesłanym przez WIOŚ zostało zamieszczone następujące stwierdzenie:
CYTAT Pomiary w środowisku przeprowadzane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku przez zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem (Dz. U. 2011 nr 140. Poz. 824), przy zastosowaniu wymaganych metodyk referencyjnych, zgodnie z akredytowaną metodą badawczą określoną w załączniku nr 8 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30.10.2014 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobranej wody (Dz. U. z 2019 r., poz. 2286 z późn. zm.). Rozporządzenie zostało uchylone w dniu 20.09.2021 r. Do dnia dzisiejszego nie zostało wydane nowe rozporządzenie określające wymagania w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobranej wody. Jednak, jak się okazuje, wyżej wspomniane uchylone rozporządzenie zostało zastąpione Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 07.09.2021 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji (Dz. U. z 2021 r., poz. 1710) obowiązującym od dnia 20.09.2021 r., co łatwo można sprawdzić tutaj: https://isap.(...)90002286 Nie wiem, czy to tylko przypadkowa nieścisłość? Wiem jednak, że przepychanka trwa nadal. |
|
Posty: 1598
Dołączył: 14 Marz 2016r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Przywołane rozporządzenia dotyczą różnych pomiarów. Rozporządzenie odnośnie pomiarów na drogach z 2011 roku jest obowiązujące.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20111400824 Wszystko, co słyszymy, jest opinią, nie faktem. Wszystko, co dostrzegamy, jest punktem widzenia, nie prawdą. http://www.komentujnieobrazaj.pl |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT Przywołane rozporządzenia dotyczą różnych pomiarów. I tak, i nie. Z jednej strony rozporządzenie z 2011 roku wprost odnosi się do pomiarów wykonywanych przy drogach i określa metody oraz warunki ich przeprowadzania. Z drugiej jednak strony w tym rozporządzeniu jest mowa o pomiarach hałasu w przypadku dróg publicznych o średniorocznym natężeniu ruchu powyżej 3 mln pojazdów lub o procentowym udziale pojazdów ciężkich w potoku ruchu powyżej 20%, w przypadku średniego dobowego ruchu przekraczającego 5 tys. pojazdów. Wg danych projektowych nasza obwodnica nie spełnia tych parametrów. Mogą być one zweryfikowane chyba dopiero na etapie pomiarów porealizacyjnych. A może takie parametry ruchu zostały stwierdzone już w czasie wykonywania tych pomiarów? Z drugiej jednak strony, w rozporządzeniu z 2014 roku była mowa o okresowych pomiarach hałasu w środowisku dla instalacji, dla której zostało wydane pozwolenie zintegrowane. A to już chyba dotyczy naszej obwodnicy. Nic nie poradzę na to, że WIOŚ po raz kolejny w swoich pismach zaznacza, że przeprowadza pomiary w oparciu o rozporządzenie z 2011 roku (nadal aktualne), jednocześnie stosując metodę określoną w rozporządzeniu z 2014 roku (aktualnie uchylone)? Moja uwaga dotyczyła jedynie stwierdzenia, że dotychczas nie zostało wydane nowe rozporządzenie w miejsce rozporządzenia z 2014 roku. Zostało i wskazałem jakie. Sądzę, że WIOŚ przywołuje rozporządzenie z 2011 roku ze względu na taki zapis w załączniku nr 3 (cytat dosłowny, pogrubienia moje): CYTAT 2. Lokalizując punkty pomiarowe, stosuje się następujące kryteria: 1) przy lokalizacji punktu pomiarowego należy przyjąć, że wynik pomiaru w jednym punkcie będzie charakteryzował hałas z danego, jednorodnego pod względem akustycznym odcinka drogi publicznej, linii kolejowej lub tramwajowej, w odniesieniu do odcinków torowisk; jednorodność ta dotyczy nie tylko parametrów ruchu oraz drogi publicznej, linii kolejowej lub linii tramwajowej, lecz jednocześnie najbliższego otoczenia; A ja cały czas zwracam im uwagę, że przy pomiarach zostały pominięte punkty pomiarowe wskazane w zgłoszeniach przekroczenia hałasu wysłanych do WIOŚ przez mieszkańców różnych bloków. Oraz wskazuję np., że parametry drogi w różnych miejscach obwodnicy są różne (podjazdy, zjazdy, przepusty itp.). |
|
Posty: 1598
Dołączył: 14 Marz 2016r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Z drugiej jednak strony, w rozporządzeniu z 2014 roku była mowa o okresowych pomiarach hałasu w środowisku dla instalacji, dla której zostało wydane pozwolenie zintegrowane. A to już chyba dotyczy naszej obwodnicy. Pozwolenie zintegrowane dotyczy zakładów przemysłowych a konkretnie pozwolenia na prowadzenie konkretnej działalności pod kątem ochrony środowiska. CYTAT A ja cały czas zwracam im uwagę, że przy pomiarach zostały pominięte punkty pomiarowe wskazane w zgłoszeniach przekroczenia hałasu wysłanych do WIOŚ przez mieszkańców różnych bloków. Oraz wskazuję np., że parametry drogi w różnych miejscach obwodnicy są różne (podjazdy, zjazdy, przepusty itp.). Wszelkie kwestie będzie można dyskutować jak będą wyniki. Wykonawca pomiarów wie co robi i robi to zgodnie z obowiązującymi przepisami. W innym przypadku takie pomiary będzie łatwo podważyć. Wszystko, co słyszymy, jest opinią, nie faktem. Wszystko, co dostrzegamy, jest punktem widzenia, nie prawdą. http://www.komentujnieobrazaj.pl |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT Wykonawca pomiarów wie co robi i robi to zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ja też mam taką nadzieję. Jednak dobrze byłoby, gdyby w łopatologiczny sposób wyjaśnił, dlaczego stosuje metodę referencyjną z drugiego rozporządzenia, skoro w pierwszym też są podane warunki wykonywania pomiarów. CYTAT Wszelkie kwestie będzie można dyskutować jak będą wyniki. Dlatego wcześniej napisałem, że trzeba poczekać na odpowiednie sprawozdania. CYTAT W innym przypadku takie pomiary będzie łatwo podważyć. Wierzę, że to nie będzie potrzebne. Dzięki za merytoryczny wpis w tym moim nieustannym „monologu” (wpisów art2deco oczywiście od pewnego czasu już nie liczę). |
|
Posty: 10954
Dołączył: 9 Sty 2015r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Merytorycznie napisałam to samo, ale nie słuchałeś.
Uśmiechnięta Polska i Smutny Obywatel. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Aby oszczędzić czytelnikom tego forum wątpliwej przyjemności przedzierania się przez gąszcz pełnych „merytoryki” postów forumowiczki art2deco, poniżej zamieszczam wyciąg z tych najbardziej „inteligentnych” i „merytorycznych” wpisów zamieszczonych przez nią tylko w tym jednym wątku:
CYTAT ...{Mem}: Jam odszedł, ale Nitras mnie zastąpi... Droga to hałas, ten sam. ... ... Nic w przyrodzie nie ginie .... ... Słowo się rzekło kobyłka u płotu. ... ... Nic w przyrodzie nie ginie napinacze ... ... To lepiej czy gorzej dla ciebie? ... ... Dlaczego Bodzio się odzywa za ciebie to sprawa waszego tandemu ... ... Klasyczny Mundry bez wyobraźni po szkodzie. ... ... Grubo może jeszcze być Dzbanku. ... ... czy to powód do jałowego gęgania PZPrze? ... ... Tak, za Korybuta Wiśniowieckiego. ... ... Samochody elektryczne wszystko zmienią. ... ... Jednocześnie powinieneś pojękiwać mniej personalnie, ... ... Jesteś tendencyjnym gęgaczem w swoim zacietrzewieniu, przyłapanym z obiema rękami w nocniku. ... ... Obiecanki cacanki ze już nie będziesz gęgać. ... ... Wiedziałam ze nie wytrzymiesz. ... ... To nie jest obwodnica skoro przebiega pod oknami ... ... Bodzio przekuje każdy sukces w porażkę i każdą porażkę w sukces. ... ... Bez spontanicznego zaangażowania organizacji "Nasze Miasto" ani rusz. ... ... Dużo można na takim bezprzetargowym zleceniu zarobić? ... ... Ja popieram propozycje zakrzaczenia poboczy nasypu. ... ... Bogdan halsuje na całego i w czynie społecznym pomaga przy koszeniu miejskich trawników. ... Więc chyba nikogo nie powinien dziwić fakt, że po odczytaniu kilku takich ze wszech miar „merytorycznych” postów, mój stary (ale jak widać, jednak inteligentny) syntezator mowy sam doszedł do wniosku, że osoba ta nie jest w stanie napisać nic godnego uwagi. I od pewnego czasu zaraz po odczytaniu jej loginu sam przechodzi w tryb wyciszenia, bez względu na potencjalną dalszą zawartość wpisu. Więc siłą rzeczy, rzeczywiście nie słuchałem tego, co napisała. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Przekaz dnia na dziś:
Płot przy obwodnicy jest praktycznie gotowy. Czekamy na pierwsze dziury. Jednak, aby było to całkowicie jasne: nie namawiam do ich robienia. I dla przypomnienia: Dzisiaj mija pięć miesięcy od oddania obwodnicy. Jeszcze maksymalnie siedem i będziemy już nawet po pomiarach porealizacyjnych wykonywanych przez inwestora (GDDKiA). A po nich jeszcze tylko sześć miesięcy oczekiwania na przedłożenie wyników pomiarów. A co potem, kto to wie? |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
Już niedługo powinny być dostępne sprawozdania z wynikami pomiarów. Wybiegając nieco w przyszłość, należy przytoczyć niedawne słowa kierownika Delegatury WIOŚ w Tarnobrzegu, mówiące o tym (cytat dosłowny, pogrubienia moje), że:
CYTAT ... właściwy organ ochrony środowiska, w tym wypadku Starosta Stalowowolski oraz Starosta Niżański, działając w trybie art. 362 ust. 1 pkt. 1-2 ustawy Prawo ochrony środowiska, w przypadku, jeżeli podmiot korzystający ze środowiska negatywnie oddziałuje na środowisko, może, w drodze decyzji, nałożyć obowiązek ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia, oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego. W decyzji, organ ochrony środowiska może określić zakres ograniczenia oddziaływania na środowisko lub stan, do jakiego ma zostać przywrócone środowisko, czynności zmierzające do ograniczenia oddziaływania na środowisko lub przywrócenia środowiska do stanu właściwego oraz termin wykonania obowiązku. Źródło: https://stalo(...)id=52263 Nasuwa się jednak pytanie, czy ten sam Starosta Stalowowolski, który: - uroczyście wbijał pierwszą łopatę w dniu rozpoczęcia budowy obwodnicy (13 maja 2019 r.) Źródło: https://stalo(...)id=46491 - uroczyście otwierał obwodnicę (15 maja 2021 r.) Źródło: https://stalo(...)id=51288 wyda taką decyzję, która chociaż częściowo spełni oczekiwania np. tych ponad 760 osób podpisanych pod petycją (oczywiście, jeżeli wyniki pomiarów rzeczywiście wykażą przekroczenie hałasu). Jakby nie było, wydanie decyzji o podjęciu jakichkolwiek działań mających na celu ograniczenie hałasu (np. budowa ekranów) w pewnym sensie będzie przyznaniem się do błędu przy podejmowaniu, przez wtedy i obecnie rządzących, decyzji o budowie tejże obwodnicy w jej obecnej lokalizacji oraz z aktualną infrastrukturą. Przecież może nie znaczy, że zechce albo musi wydać taką decyzję ani tym bardziej, że ją wyda. Wiem, że na razie (wobec braku wyników pomiarów) jest to tylko wróżenie z fusów, ale warto mieć na uwadze również i taką okoliczność. |
|
Posty: 310
Dołączył: 9 Lis 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
W swoich wcześniejszych wpisach starałem się wykazać, że za obecny przebieg i kształt obwodnicy odpowiada znacznie większa liczba prezydentów naszego miasta niż tylko wspominani wcześniej Rzegocki, Szlęzak oraz Nadbereżny. Jak wcześniej pisałem: moim zdaniem jest to „efekt ciągniony” i każdy z byłych prezydentów dołożył coś od siebie, aby było jak jest.
W jednym z wcześniej przywoływanych artykułów mówiących o naszej obwodnicy można znaleźć informację o tym, że obecny prezydent Nadbereżny powiedział m.in.: CYTAT Ta inwestycja - trzeba to powiedzieć - przez minione lata miała bardzo pod wiatr. Mieszkańcy długo na nią czekali. Trzeba wspomnieć tu 1975 rok, kiedy to rozpoczynały się pierwsze prace projektowe nad tym, aby nasze miasta bezpiecznie można było połączyć. 44 lata minęły od momentu pierwszych prac do teraz, gdy spotykamy się, aby rozpocząć rzeczową realizację tak długo oczekiwanego odcinka drogi, która otwiera nam okno na świat. Źródło: https://stalo(...)id=46491 Z jednej strony jest to niejako potwierdzenie moich wcześniejszych wpisów. Z drugiej jednak strony, trzeba stwierdzić, że wiadomość ta nadaje się do Księgi rekordów Guinnessa. Pomyślmy: przez 44 lata włodarze naszego miasta zastanawiali się, jak zepsuć genialny w swojej prostocie i funkcjonalności przedwojenny układ urbanistyczny miasta podzielonego na trzy strefy: przemysłową, mieszkalną i wypoczynkową. I w końcu wymyślili, a co gorsze – zepsuli. Najpierw wymyślono czteropasmową obwodnicę Rozwadowa, o której poprzedni prezydent mówił, że „jej przebieg źle zaprojektowano”. Ale nie przeszkodziło mu to w jej dokończeniu w tej samej wersji ani w późniejszym wybraniu wariantu dalszego przebiegu tym razem obwodnicy samej Stalowej Woli, który zrealizował obecny prezydent. A przecież każdy z nich mógł podjąć inną decyzję, każdy z nich mógł się wykazać odwagą i perspektywicznym myśleniem. Ale nie, na przekór zdrowemu rozsądkowi wszyscy zdecydowali się na kontynuację działań swojego poprzednika. I wyniku tego mamy to, co mamy. |
|